Industry Wire

Geplaatst door &MediaGroup

&MediaGroup gaat voor professionaliteit met volledige rebranding van huisstijl

Amsterdam, 11 juni 2024 – &MediaGroup heeft zich de afgelopen jaren professioneel steeds verder ontwikkeld, en introduceert vandaag een volledig nieuwe huisstijl die hier naadloos bij aansluit. Met deze ontwikkeling stuurt het bedrijf richting een volwassenere uitstraling. Het logo, de hoofdkleuren, huisstijl en zelfs de interpunctie is komen te vervallen.

Van &.agency naar &.media group naar &MediaGroup
Op 1 april 2018 bliezen founders Britt Hogenhuis en Sophie van der Schaft hun eigen influencer marketing bureau genaamd &.agency leven in. Over de afgelopen jaren groeide het bedrijf als een speer, en kwam er in 2020 ook influencer management bureau &.talent bij. In 2021 zag ook format ontwikkelingsbureau &.format het licht. Deze uitbreiding zorgde ervoor dat in 2022 overkoepelend moederbedrijf &.media group opgericht werd, waar de drie labels de afgelopen twee jaar onder vielen.

&.agency bracht bij haar oprichting een jong en on-uitputtend enthousiasme met zich mee, wat zich doorvertaalde in de eerste huisstijl. Met lichtroze en neon groen kon je niet om het bedrijf heen. Het paste bij de start-up fase van het bedrijf, als nieuwkomer in de industrie. &MediaGroup is nu, 6 jaar later, deze start-up fase voorbij en kiest daarom voor een volledige rebranding die aansluit bij de huidige positie van het bedrijf.

“We hebben met &MediaGroup gigantische slagen gemaakt de afgelopen jaren op het gebied van professionaliteit. We zijn gegroeid van jong en soms onbezonnen naar volwassen en gevestigd, en kiezen daarom voor een rebranding om deze ontwikkeling ook uit te stralen,” aldus co-founder en Chief Creative Officer Sophie van der Schaft.

Een nieuwe uitstraling
De rebranding van &MediaGroup bevat verschillende aspecten. Zo verandert de naam en het logo van &.media group naar &MediaGroup, maar gaat ook de volledige huisstijl op de schop. De bedrijfskleuren veranderen van jeugdig neon groen, lichtroze en wit naar rustiger geel en donker grijs. In contrast wordt er een bold roze kleur gebruikt, waarmee het sterke en gedurfde karakter van het bedrijf zichtbaar blijft, op een volwassenere manier. Ook is de tone of voice herschreven en krijgt de positionering van &MediaGroup een upgrade.

Voor recent aangestelde Creative Director Jos Kel is de rebranding zijn eerste grote project voor &MediaGroup. “Mijn voordeel is dat ik al 2 jaar met &MediaGroup gewerkt heb, voordat ik hier CD werd. Ik begrijp de visie, waardoor de implementatie van de nieuwe huisstijl goed toepasbaar werd. In de basis was Sophie, samen met Joost Janszen, al ver in het proces. Dat zorgde ervoor dat ik vanuit een helikopterview naar de designs kon kijken en in vorm nog wat elementen kon toevoegen om de huisstijl meer modulair te maken,” aldus Kel.

Over &MediaGroup
&MediaGroup is een full service media en content bureau, gespecialiseerd in social storytelling en merkactivaties. Wij opereren op het snijvlak van merkcampagnes, public relations, influencer marketing en digitale merkstrategieën, waarbij we streven naar een goede integratie van creativiteit, emotie en relevantie. Daarnaast bedenken we ook formats voor streaming services, broadcasters en merken. Tot slot managen wij een roster van ongeveer 25 talenten in Nederland.

Proud partner of
Amazon Prime Video, Pathé, Ben&Jerry’s, L’Oréal Group, PUMA, Moët Hennessy, bol en veel meer.

&MediaGroup is een initiatief van Britt Hogenhuis en Sophie van der Schaft. Voor interviewaanvragen met een van de founders, directors, of onze talenten, kun je contact opnemen met Michelle Sprenkels – michelle@and-agency.com / +31644213504.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht