Industry Wire

Geplaatst door NMO

MEER TITELS IN NMO DECISION MAKERS SURVEY 2024

NMO Decision Makers Survey is hét bereiksonderzoek in Nederland dat het mediagedrag van zakelijke beslissers in kaart brengt. Het onderzoek levert bereikscijfers over alle mediumtypen en platformen waarop de belangrijkste mediamerken voor zakelijke beslissers actief zijn. Naast print / digitale replica’s van dagbladen en magazines gaat het om 21 websites, 13 apps, een radiozender en een TV-zender. Nieuw aan het onderzoek in 2024 is de toevoeging van regionale dagbladen, zowel de papieren versies als de digitale replica’s. Het gaat hierbij om een uitbreiding van 18 titels. Ook nieuw is de opname van ‘FD Persoonlijk’ (digitale replica) en ‘Business Insider Nederland’ (app).

Voor NMO Decision Makers Survey ondervraagt Ipsos I&O elk jaar ruim 1.450 respondenten in Nederland. Naast de beslissers in het midden- en kleinbedrijf (MKB), zijn ook de beslissers in de grootzakelijke markt (GZM) goed vertegenwoordigd. De totale populatie bestaat uit 967.000 decision makers.

De dataset van het onderzoek wordt één keer per jaar ter beschikking gesteld aan de deelnemende publishers en andere afnemers. Elke publicatie is gebaseerd op twee jaar data (‘rolling sample’). De publicatie van 2024 bevat de gegevens van 2.906 decision makers. Via de software tools van GfK Adware en Nielsen is het mogelijk om analyses te maken. Daarnaast is het mogelijk om meer informatie bij de deelnemende publishers te krijgen, dat zijn: DPG Media, Mediahuis, FD Mediagroep en Ad Alliance.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht