Geplaatst door Appronto BV

Mendix sluit strategisch partnership met Appronto

Tilburg, 4 November 2013 – Mendix, ontwikkelaar van het gelijknamige bedrijfsapplicatieplatform, heeft een Strategisch Partnership gesloten met Appronto. Met dit partnership is Appronto in staat voor haar klanten sneller en betere bedrijfsapplicaties te ontwikkelen, integreren en aan te passen aan veranderende processen.

In de eerste fase richt het partnership zich op de middelgrote tot grotere organisaties en instellingen in de Benelux regio. Floor van Gageldonk, EMEA partner en channel manager van Mendix: “De kennis en ervaring van het Appronto team in combinatie met ons Enterprise App Platform is een zeer krachtige. We kijken er dan ook naar uit om in gezamenlijkheid veel klanten te helpen om effectief en efficiënt een strategie uit te rollen voor het ontwikkelen, integreren en beheren van mobiele- en webbased bedrijfsapplicaties.”

Agile & Toekomst vast
“Steeds meer organisaties geven de voorkeur aan het inzetten van business apps boven het aanschaffen en/of uitbreiden van complexe ERP oplossingen.” Zegt Managing Director Van der Horst. “Hiermee wordt de wendbaarheid geboden waar de business behoefte aan heeft. Het gevaar is echter dat voor de verschillende systemen evenveel verschillende mobiele toepassingen in gebruik worden genomen. Dit levert op de langere termijn een enorm risico op ten aanzien van kostenbeheersing, continuïteit, IT compliancy en beveiliging. Met het revolutionaire Mendix App Platform kunnen we niet alleen op basis van een agile / scrum aanpak razendsnel de gewenste business apps ontwikkelen, integreren en beheren, maar is de klant ook op de toekomst voorbereid. Eenvoudig in gebruik in de cloud of on-premise. Het kan allemaal.”

Innoverend team
Het Appronto team bestaat uit ICT ondernemers welke succesvol innovatieve oplossingen op de markt hebben gebracht. Managing Director Bas van der Horst heeft als Country Manager QlikTech Benelux succesvol QlikView in de Europese markt gelanceerd. Co-founder Jan Kappenburg was Algemeen Directeur van Active Professionals, een omvangrijke speler in de afval-milieu en Business-Intelligence markt, waarvan hij eerder dit jaar zijn belang van de hand deed. Co-founder Ronald Beers is zeer ervaren op het gebied van Oracle eBusiness Suite en is onder andere medeoprichter van TopConsult, welke hij in 2012 verkocht.

Over Appronto
Appronto is een vooruitstrevende en dynamische organisatie met een open cultuur en een team van ervaren en ambitieuze business consultants. Appronto richt zich op de realisatie van business apps met behulp van het Mendix platform. Hiermee maakt ze het mogelijk om Apps ‘Pronto’ te ontwikkelen waarmee haar klanten snel efficiënter en effectiever kunnen werken. Mendix is een zeer snel groeiende visuele programmeer omgeving waarmee in zeer korte tijd oplossingen gebouwd worden zodat kosten en risico’s beperkt worden. Voor meer informatie bezoek http://www.appronto.nl

Over Mendix
Mendix levert het App Platform waarmee organisaties sneller en beter web- en mobiele bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen, integreren en aanpassen aan veranderende processen. Hierdoor is er niet in maanden maar al in dagen financieel resultaat te boeken. Mendix’ klanten zijn toonaangevende merken, zoals Liberty Mutual, GE, Roche, ABN AMRO, TNT en Yahoo. Voor meer informatie, word lid van de gebruikerscommunity en probeer het App Platform gratis op http://www.mendix.com/signup/