Industry Wire

MetrixLab laat 22% omzetgroei zien in 2013

Rotterdam, 6 maart 2014. Internetmarktonderzoekbureau MetrixLab uit Rotterdam heeft in 2013 22% groei gerealiseerd, resulterend in een omzet van ruim €49 miljoen. Met 450 medewerkers is MetrixLab het grootste internetmarktonderzoekbureau van Nederland geworden en behoort het wereldwijd tot de top 5.

“We staan aan het begin van een datarevolutie. Consumentengegevens waren ooit schaars en lastig te verzamelen, maar dat is verleden tijd; ondernemingen beschikken over enorme hoeveelheden data uit (internet)vragenlijsten, sociale media en klantinformatiesystemen, maar ook uit ‘slimme’ apparaten zoals mobiele telefoons en tablets. MetrixLab gaat zich toeleggen op het integreren van deze data om haar klanten van betere en snellere consumenteninzichten te voorzien,” zegt Han de Groot, CEO van MetrixLab.

“Onze opdrachtgevers staan voor complexe beslissingen over innovatie, merkbinding en klantbehoud. Intuïtie en onderbuikgevoel zijn niet meer voldoende. Het grootste gedeelte van de bedrijfsbeslissingen wordt hier echter nog steeds op gebaseerd. Niet omdat beleidsmakers hier bewust voor kiezen, maar omdat de juiste data meestal niet voorhanden is. Dat is onze missie: meer beleidsmakers voorzien van de juiste data, op het juiste apparaat en op het juiste tijdstip – of het nu data betreft uit online enquetes, sociale mediabronnen zoals Facebook of Twitter of interne klantinformatiesystemen. ‘Realtime’ inzichten op basis van ‘multi-channel data’ daar kunnen bedrijven het verschil mee maken,” besluit hij.

Over MetrixLab (www.MetrixLab.com)
MetrixLab levert wereldwijd oplossingen voor data-analyse en internetmarktonderzoek. Wij zetten data uit vragenlijsten, sociale media en klantinformatiesystemen om in waardevolle consumenteninzichten ten behoeve van innovatie, merkbinding en klantbehoud. Met 450 medewerkers in Europa, Amerika en Azië, hoofdkantoren in Rotterdam en San Francisco, verzamelt en analyseert MetrixLab consumentendata in meer dan 50 landen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht