MIE’21 dit jaar net even anders

Na 18 succesvolle MIE-jaren is hét Marketing Insights Event dit jaar net even anders. Het MIE 2021 bestaat uit twee onderdelen: het digitale ‘Road to MIE’ in mei en het fysieke ‘Best of MIE’ in september. Met als overkoepelend thema:
MIE’21 It’s all about insights!
Van 10 mei t/m 8 juni kun je tijdens de Road to MIE maar liefst 54 gratis MIE-sessies bijwonen op het gebied van Insights, Data Analytics en Data Science. MEI-maand is MIE-maand! De top 13 best beoordeelde sessies van de Road to MIE zien we terug tijdens het fysieke Best of MIE op 22 & 23 september a.s. in SuperNova in Utrecht.
In het uitgebreide Road to MIE-programma tref je dit jaar topsprekers van o.a. MARS, Nespresso, Tony’s Chocolonely, Stichting Kinderpostzegels, bol.com en worden thema’s behandeld zoals Neuroscience, Customer Engagement, Data Governance, Customer Experience, Artificial Intelligence, Voice en (International) branding.
Meer dan 50 procent van de lezingen wordt in het Engels aangeboden. Alle sessies van Road to MIE zijn wereldwijd eenvoudig te volgen via het platform WebinarGeek. Dit maakt het ook geschikt voor internationale collega’s die het MIE in eerdere jaren wellicht aan hun neus voorbij moesten laten gaan.
Via MIE.nl is het volledige programma te bekijken en kun je je eenvoudig gratis registreren voor deelname aan 1 of meer sessies.
Organisator MOA, hét Expertise Center voor Marketing insights, Onderzoek en Analytics, constateert dat de samenhang en -werking van insights, data analytics en data science inmiddels bijna onlosmakelijk is. Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector blijvend verandert van karakter: “Binnen bedrijven moeten disciplines steeds nauwer samenwerken en hun inzichten delen voor een one voice-insight in de boardroom. Het vakgebied is het afgelopen decennium uitgebreid met nieuwe databronnen en vaardigheden om dergelijke inzichten te ontwikkelen. MOA heeft als gevolg hiervan het vakgebied breder gedefinieerd als ‘Human Data’ en is druk bezig met de ontwikkeling van een ‘Human Data Platform’ dat hierbij aansluit.”
Over ons
• MOA is hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics. Deze expertise bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van menselijk gedrag en behoeftes, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse. De MOA verenigt gebruikers en aanbieders, waarbij verbinden, kennis maken en kennis delen centraal staan. De MOA levert een grote bijdrage aan de verdere professionalisering en zichtbaarheid van het vakgebied. Daarnaast behartigt MOA de belangen van respondenten, gebruikers en aanbieders van digital analytics, marketing research en opinie- en beleidsonderzoek.
•
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.