Industry Wire

Geplaatst door Dept

Mizuno brengt ode aan sporters over de hele wereld

AMSTERDAM – 28 oktober 2020 – Wat is de definitie van de beste zijn? Mizuno wil in zijn nieuwe merkcampagne de betekenis herdefiniëren en bevestigen dat je met voldoende vastberadenheid alles kan laten gebeuren. Dept creëerde het ‘For the moment’ concept en de primaire campagnevideo, waar lokale markten verder op bouwen. 

Al meer dan honderd jaar produceert het Japanse sportmerk hoogwaardige sportartikelen. Iedereen in de organisatie deelt dezelfde toewijding aan sport, die een eeuw geleden is ingesteld door oprichter Rihachi Mizuno: verleg voortdurend de grenzen van wat er kan worden gedaan, zowel op het veld als daarbuiten.

Deze toewijding en vastberadenheid wordt weerspiegeld in de merkcampagne ‘For the moment’. De bescheiden maar ambitieuze verhalen onderscheiden Mizuno van concurrenten die in hun marketingactiviteiten voornamelijk gebruik maken van sponsoring en beroemdheden. De campagne is wereldwijd gelanceerd op digitale kanalen en versterkt het merk mantra “Reach beyond”.

Yoshifumi Fujii, global brand marketing assistant manager bij Mizuno: “We geloven dat iedereen geweldig kan zijn, zolang ze ermee door blijven gaan. Onbreekbare toewijding en vastberadenheid maken deel uit van het sterke karakter van Mizuno en dat zorgt voor fantastische sportverhalen. Volgens ons is doorzettingsvermogen de sleutel tot succes en deze campagne is daar de belichaming van.”

“Het is een ode aan de amateursporters over de hele wereld, oftewel de meesten van ons. We geloven niet dat mensen die twee of drie keer per week hardlopen of sporten zich gemakkelijk kunnen vinden in de meest bekende professionele atleten”, vertelt João Inácio, creative director bij Dept. “Ze hebben hun eigen sportverhalen en hun prestaties zijn – op hun eigen manier – de beste die er zijn.”

Mizuno en Dept werken al sinds 2018 nauw samen aan verschillende internationale product- en merkproducties en campagnes.

CREDITS:

Associate Creative Director: João Inácio

Agency Producer: Dennis Gijsbers

Account Manager: Bart Sweere

Project Manager: Rozenel Bier

Production Company: DPPLR

Director: Timo Ottevanger

Executive Producer: Josepha Dhondt

Producer: Jolien Snyders

Production Assistant (Rotterdam): Stijn Meijer

Research: Steven van der Gaag

Director of Photography: Dionne Cats

Editor: Johannes de Jong

Grading: Qianwei Tong (Captcha!)

Sound: KlevR Sounddesign & Feike de Wit (Soundcircus)

Music: Annelotte Coster

Voice-Over: Terry Burns

Camera Rental: Camalot Amsterdam

Hi, wij zijn Dept – digital agency voor creativiteit, technologie en data. Wij helpen onze klanten met het bouwen en versnellen van hun digitale business door leidende digitale producten, diensten en campagnes te ontwikkelen. In Nederland werkt ons team van 500 Depsters dagelijks vol trots voor prachtige merken als bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen. www.deptagency.com/nl-nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht