mobilemetrics.nl adviseert multi-platform websites n.a.v. groeisprint tablets

Dit betekent dat bedrijven deze vorm van ‘on the couch’ gebruik niet meer kunnen negeren. Websites en e-mail moeten worden klaargemaakt om ook iPad gebruikers de optimale ervaring te geven.
Uit de observatie van mobilemetrics.nl komt naar voren dat de iPad nu al verantwoordelijk is voor meer dan 12,5% van alle bezoeken naar de mobiele website van een grote Nederlandse retailer. Deze vliegende start is opvallend, omdat de iPad pas sinds 23 juli in Nederland te koop is. Aangezien de iPad niet overweg kan met Flash websites en aparte schermafmetingen heeft, zorgt dit ervoor dat huidige websites op dit apparaat niet altijd juist worden weergegeven. De keuze tussen het tonen van de (al dan niet bestaande) mobiele site, of de potentieel niet goed weergegeven reguliere site blijft een vraagstuk.
Mobilemetrics.nl verwacht dat nieuwe platformen zoals tablets en tv’s steeds meer verkeer zullen genereren. mobilemetrics.nl adviseert daarom rekening hiermee te houden in het ontwerp van nieuwe websites en te starten met een ‘multi-platform’ versie van de huidige websites en e-mail.
mobilemetrics.nl houdt deze ontwikkelingen verder in de gaten en zal hierover later uitgebreider berichten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.