Industry Wire

Geplaatst door Moco Museum

Het Moco Museum lanceert nieuw platform ontwikkeld door Bravoure

Amsterdam, 13 maart 2023 – Het Moco Museum zet een nieuwe stap in het aanspreken van een jonger publiek en lanceert een nieuwe online merkervaring in samenwerking met Bravoure, strategisch bureau in Amsterdam. Moco daagde Bravoure uit een gebruiksvriendelijke online merkervaring te creëren en in te zetten op alle digitale contactpunten in de klantreis. Hiermee wil Moco meer mensen, en specifiek een jonge generatie, aanspreken en uitnodigen om ook buiten de deuren van het museum via moderne kunst met elkaar in contact te komen.

Bravoure creëerde een online wereld voor Moco die de grenzen van moderne kunst verkent door de ogen van de volgende generatie. Door middel van een visuele reis en verhaal, verteld via een “feed” format geschikt voor mobiel gebruik, helpt het platform bezoekers de fijne balans tussen popcultuur, de samenleving en kunst van wereldklasse te ontdekken. In de nieuwe online strategie is meer ruimte voor content die dicht bij de doelgroep staat en experimenteert het museum met NFT’s.

Het nieuwe platform biedt de mogelijkheid om kunst op een nieuwe en aansprekende manier aan een breder publiek te presenteren. Jeroen Disch, Design Director bij Bravoure: “Het merendeel van de bezoekers van MOCO bezoekt voor het eerst een museum. Hiermee is het museum een belangrijke speler in het toegankelijk maken van moderne kunst. De nieuwe online strategie is een stap in de goede richting om deze bezoekers een onvergetelijke ervaring te bieden.”

Thijs van Hasselt van het Moco Museum: “Het is samen met Bravoure gelukt om de ervaring van een bezoek aan het Moco museum te vertalen naar een indrukwekkende online beleving. Perfect afgestemd op onze doelgroep, doordat deze op dezelfde manier te gebruiken is als social media platforms. Je scrollt op een natuurlijke manier door het Moco universum – waar wij de bezoeker op een toegankelijke manier meenemen in de wereld van street art en moderne meesterwerken.”

Over Bravoure
Bravoure is een bureau gericht op het realiseren van digitale groei voor opdrachtgevers, in elke dimensie; door strategie, realisatie en performance samen te brengen, ontwikkelen ze dynamische ecosystemen en helpen ze merken met de transformatie naar een digitaal gedreven organisatie.

Vanuit deze holistische visie op “digitaal” vertalen multidisciplinaire teams doelen naar schaalbare e- commerce platforms, webapplicaties en websites, die ze continu optimaliseren voor het beste resultaat. Als langetermijnpartner helpt Bravoure merken naar digitaal succes voor de toekomst.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht