Industry Wire

Geplaatst door Nedap

Modeketen Brownie kiest voor Nedaps !D Cloud RFID software

Nedap heeft een overeenkomst getekend met de snelgroeiende Spaanse modeketen Brownie voor de levering van zijn Radio Frequency Identification (RFID) software !D Cloud. Brownie gebruikt Nedap’s !D Cloud om de voorraadnauwkeurigheid in haar winkels te verhogen. De uitrol vond plaats van mei tot juni 2017.

Brownie-CEO Albert Puyol: “De implementatie van Nedap’s RFID-software is de eerste stap in ons digitaliseringsproces. Deze technologie geeft ons voorraadbeheer het nauwkeurigheidsniveau dat een echte omnichannel speler moeten hebben. Door het gebruik van !D Cloud, hebben we meer inzicht in onze activiteiten dan ooit tevoren. We weten nu de beschikbaarheid van elk product en de omvang van de voorraad voor elke winkel en voor specifieke locaties binnen een winkel.”

Gedetailleerd inzicht
Nedaps !D Cloud is speciaal ontwikkeld om de voorraadnauwkeurigheid van retailers te vergroten. Bovendien kunnen retailers, door het gedetailleerde inzicht in de daadwerkelijke voorraadniveaus, de voorraad van fysieke winkels koppelen aan hun online platforms. Zo kunnen ze diensten als Click & Collect aanbieden. Voor de start van de volledige uitrol evalueerde Brownie de gebruiksvriendelijkheid en effectiviteit van Nedap’s oplossing in drie winkels. Puyol: “We hebben nu een RFID-oplossing die ons niet alleen een betere voorraadnauwkeurigheid geeft, maar ook eenvoudig te gebruiken is door onze winkelmedewerkers. Dat verhoogt de effectiviteit aanzienlijk.”

RFID in de cloud
Op het moment dat de artikelen in de Brownie-winkels arriveren, zijn ze al voorzien van een RFID-label. In de winkels voeren medewerkers een wekelijkse telling uit met behulp van een RFID-reader en de !D Cloud app op een mobiele device. !D Cloud vertaalt de verzamelde data naar uitgebreide overzichten die de verschillen tussen Brownie’s Enterprise Resource Planning (ERP) systeem en de RFID-telling inzichtelijk maken. Daarmee kunnen de oorzaken van voorraaddiscrepanties –  bijvoorbeeld door diefstal of administratieve fouten – worden geïdentificeerd en sneller afgehandeld. “Met de implementatie van !D Cloud hebben wij toegang tot gestructureerde en actuele informatie die ons in staat stelt betere beslissingen te nemen en onze verkoop aanzienlijk te verhogen”, zegt Puyol.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht