Momkai ontwerpt wereldwijd platform en app voor Bugaboo

Het Nederlandse merk Bugaboo ontketende 15 jaar geleden een revolutie in de wereld van mobiliteit met het ontwerp van stoere multifunctionele kinderwagens. Als onderdeel van een langdurige samenwerking werd het Amsterdamse digitale bureau Momkai gevraagd om de strategie, het ontwerp en de front-end van de nieuwe Bugaboo website en app te realiseren. Met als doel een speelse combinatie van beleving en koopgemak voor ouders wereldwijd neer te zetten.
Op Bugaboo.com valt de ervaring met de configurator op. Uitgerust met fotorealistische 3D-modellen kan de bezoeker daar zelf wagens personaliseren met verschillende stoffen, kleuren en accessoires. Vervolgens kan er rechtstreeks vanuit de configurator worden besteld. Hierdoor is de tool een belangrijke aanwinst voor de website. Zij is gebruiksvriendelijk en laat potentiële klanten online ervaren hoe hun toekomstige wagen in werkelijkheid functioneert.
Naast de website is nu ook de Bugaboo Passport app gelanceerd voor iPhone en Android telefoons. De app geeft bezitters van een Bugaboo kinderwagen de kans om alles uit hun product te halen met behulp van slimme tips en instructies op maat. Het registreren van de wagen is kinderlijk eenvoudig en biedt de gebruiker een jaar extra garantie.
Bugaboo.com en de Bugaboo Passport app zijn gerealiseerd door een projectteam bestaande uit verschillende partners, elk met een eigen specialisme. Zo is de Eindhovense studio 3Dimerce verantwoordelijk voor de 3D-modellen en het Amsterdamse bureau …,staat voor de huisstijl en de fotografie. De partijen worden aangestuurd door het eigen digitale team van Bugaboo. Samen met Momkai als creatieve partner blijft Bugaboo de komende tijd deze online platformen verder ontwikkelen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.