Geplaatst door Jobrapido

De mooiste tijd van het jaar: vacatures onder de kerstboom

December is een magische maand, met betoverende lichtjes, versierde kerstbomen en mooie cadeaus. Met de piekdrukte rond Black Friday, Sinterklaas en binnenkort de Kerst is het ook een bijzondere periode voor de logistieke sector. Dit jaar werd er rond Sinterklaas een recordhoeveelheid aan pakketjes bezorgd, zo’n 20% meer dan in 2017, zo meldt de grootste Nederlandse pakketbezorger.

Die drukte betekent dat er ook grote vraag is naar extra personeel.

Opvallend deze maand: 332 kansen om in de huid van de kerstman te kruipen
De vakantieperiode kenmerkt zich doorgaans, en zeker in 2018, door een aanzienlijk hogere vraag naar pakketbezorgers: op Jobrapido worden er momenteel 280 gezocht. Samen met de 52 openstaande vacatures voor kerstman op Jobrapido zijn er dus volop kansen om jezelf dit jaar kerstman te voelen.

Veel bedrijven gaan tijdens de feestdagen dicht. Daarom lijkt het misschien niet de ideale tijd om naar een nieuwe baan te zoeken. Maar het tegendeel blijkt waar. In de kerstperiode staan er juist veel vacatures online. Veel van die vacatures moeten nog dit jaar worden ingevuld, waardoor ze voorrang krijgen op andere. Bovendien nemen veel bedrijven in de vakantieperiode extra mensen aan – denk aan callcenters, magazijnen en natuurlijk distributiecentra. Het zijn enkele voorbeelden van branches die juist in december meer handen nodig hebben.

‘Smart Intuition Technology™’ maakt zoeken in december makkelijker
Ook in de vakantieperiode probeert Jobrapido werkzoekenden te koppelen aan bedrijven die zoekende zijn naar goede kandidaten, en andersom. Met Jobrapido’s nieuwe Smart Intuition Technology™, die gebaseerd is op taxonomie en kunstmatige intelligentie, wordt het aantal zoekresultaten op basis van zoektermen met 123% vergroot, vergeleken met de gebruikelijke keyword-matching.
Dit terwijl het aantal gekwalificeerde kandidaten dat zich aanbiedt met 35% stijgt en het aantal sollicitaties dat de voorselectie overleeft 12 maal groter is. Bovendien maakt Smart Intuition Technology™ het wervingsproces 50% effectiever door enerzijds wervingstijd en wervingskosten te verlagen en anderzijds de kwaliteit van de sollicitaties die de recruiter ontvangt te verhogen.

Dit betekent dat kandidaten die rond de feestdagen op de website van Jobrapido een baan zoeken, extra vacaturesuggesties krijgen naast de functiebenaming die ze als zoekterm invoeren. Ze zien dus ook andere vacatures die dezelfde vaardigheden vereisen. En dat vergroot weer hun kansen om een nieuwe baan te vinden.

Over Jobrapido
Jobrapido is ’s werelds meest effectieve vacaturezoekmachine. Als pionier in de sector zet Jobrapido een nieuwe standaard in online banen zoeken door mensen op een fundamenteel andere manier aan werk te helpen. Jobrapido inventariseert, analyseert en aggregeert vacatures over het hele web, zodat kandidaten alle relevante banen op één plek kunnen vinden. Met grensverleggende technologie en innovatieve producten maakt Jobrapido de koppeling tussen geweldige werkgevers en fantastische kandidaten. Jobrapido, opgericht in 2006, heeft inmiddels wereldwijd een succesreputatie opgebouwd. Het bedrijf toont maandelijks meer dan 20 miljoen vacatures op zijn site, wordt maandelijks meer dan 55 miljoen keer bezocht en telt meer dan 80 miljoen geregistreerde gebruikers. Jobrapido heeft zijn hoofdkantoor in Milaan en is actief in 58 landen. Het helpt de juiste kandidaten de juiste functies te vinden bij duizenden bedrijven over de hele wereld, snel en effectief. Jobrapido is sinds april 2014 onderdeel van de Symphony Technology Group (STG).