Geplaatst door Mooncard

Mooncard realiseert allereerste zakelijke betaling ooit in de stratosfeer

Het Franse fintechbedrijf Mooncard heeft een Visa-kaart en een betaalterminal van Loyaltek de stratosfeer in gestuurd. De Mooncard-kaart werd op enkele kilometers boven de aarde door een elektronische scharnierarm geactiveerd om contactloos een bedrag van 45 euro over te maken naar een onafhankelijke hotelier. In een tijdperk waarin het ruimtetoerisme langzaam op gang begint te komen, is dit een prestatie die ook bijzonder interessant is voor professionals in de branche.

Mooncard, toonaangevend op het gebied van slimme zakelijke kaarten, en Visa, toonaangevend op het gebied van digitale betalingen, hadden één doel met deze prestatie: het gemak en de vooruitgang van zakelijke betalingen aantonen. Het aantal kaartbetalingen blijft groeien dankzij de ontwikkeling van zakelijke betaalkaarten en de komst van mobiele point-of-sale-terminals, zoals die van Loyaltek. Vooral het contactloos betalen is sinds de gezondheidscrisis explosief toegenomen. Het aantal contactloze betalingen is sinds het einde van de lockdown in mei 2020 spectaculair gegroeid, met stijgingen van meer dan 50% in aantal en een verdubbeling in waarde tijdens de zomer van 2020

De ruimtereis, die eind september plaatsvond, was ook een manier om de Europese toerismesector in deze roerige tijden een hart onder de riem te steken. Er werd tijdens de transactie een bedrag overgemaakt naar hotel Saint-Sauveur in het Belgische Blankenberge. Volgens de European Travel Commission (ETC) ziet de toekomst van het toerisme in Europa er weer rooskleuriger uit. Na een jaar waarin hotelovernachtingen in 2020 met 80% kelderden, ziet de reisbranche – ook de zakelijke – weer een opwaartse tendens. Meer dan 70% van de Europeanen geeft aan van plan te zijn om vóór januari 2022 op reis te gaan, het hoogste aantal sinds het begin van de pandemie.

“Ik ben altijd al gefascineerd geweest door de ruimte en ik heb me dikwijls laten inspireren door die combinatie van poëzie, technologie en wetenschap. Het is vast geen verrassing dat Mooncard een andere naam had gehad als die passie er niet was geweest. We zijn hoog gegaan om deze prestatie te leveren. Het hele team is trots dat Mooncard de eerste Franse speler is die een zakelijke betaling realiseert in de stratosfeer. Los van alle toeters en bellen, vormt dit een krachtige boodschap voor leiders in het bankwezen en de toeristische sector: de grenzen zijn verdwenen en we moeten durf tonen. De periode na COVID-19 is een kans om onszelf te overstijgen, om bedrijven en hun medewerkers nieuwe en originele diensten aan te bieden. Mooncard levert ook graag een bijdrage aan de economische dynamiek en invloed van Frankrijk”, aldus Leteurtre, medeoprichter en CEO bij Mooncard.

Mooncard is de enige zakelijke kaart in Frankrijk en zelfs Europa die geschikt is voor kleine ondernemingen, grote groepen en overheidsinstanties dankzij een oplossing waarmee duizenden kaarten kunnen worden beheerd voor één enkele cliënt. Mooncard biedt bovendien als enige volledig geautomatiseerde verwerking van onkosten en onkostendeclaraties.

Mooncard bestaat uit een team van ingenieurs en analisten die op basis van diverse technologische en boekhoudkundige voordelen een slimme betaalkaart hebben ontwikkeld:

· Een veilige betaalkaart, in samenwerking met Visa, één van de wereldleiders op het gebied van digitale betalingen
· Een uitgebreide verzekeringsdekking op de markt voor een zakelijke betaalkaart, dankzij een unieke samenwerking met Allianz en Gras Savoye;
· Een unieke samenwerking op de Franse markt met Flying Blue (loyaliteitsprogramma van de groep AIR FRANCE – KLM) zodat bedrijven en hun medewerkers Miles kunnen verdienen, voor persoonlijk of professioneel gebruik, door naar wens te betalen met hun zakelijke betaalkaart;
· Een geavanceerd concept: activeer of deactiveer met één klik en in realtime meer dan 60 beperkende criteria voor alle Mooncard-kaarten die in omloop zijn;
· Een geavanceerd boekhoudverwerkingsalgoritme in Frankrijk, zodat automatisch kan worden gecommuniceerd met alle software op de markt (Sage, Cegid, enz.);
· Een SaaS-oplossing in een veilige cloud;
· Een unieke gebruikerservaring: open binnen 5 minuten een rekening, beschik binnen 24 uur over een kaart en profiteer van een soepele implementatie binnen het bedrijf.

Ga voor meer informatie naar: https://www.mooncard.co/nl/