Geplaatst door MyHeritage.com

MyHeritage.com verwerft stamboomdienst BackupMyTree

MyHeritage.com, ’s werelds populairste online familienetwerk kondigt vandaag de acquisitie aan van BackupMyTree LLC, de eerste gratis en automatische backup dienstverlening ter wereld voor stamboomdata. De stap vertegenwoordigt de zesde acquisitie van MyHeritage.com, die haar technologische leiderschap en bereik van familiegeschiedenis gerelateerde dienstverlening steeds meer verstevigt.
Een jaar na de lancering heeft BackupMyTree met succes een nieuw tijdperk van zorgeloos onderzoek voor genealogen en familiegeschiedenis liefhebbers gevestigd met haar backup dienstverlening welke meer dan negen terabytes aan stamboomdata beschermt. MyHeritage.com zal de service in stand houden en het gratis blijven aanbieden.

“Als toonaangevende internationale bestemming voor families die hun geschiedenis willen ontdekken, herinneringen willen delen en in contact willen blijven, begrijpen wij de enorme waarde welke gebruikers geven aan het beschermen van hun stamboomgegevens,” zegt Gilad Japhet, oprichter en CEO van MyHeritage.com. “Wij geloven dat de scherpe client-to-cloud technologie een enorm potentieel heeft, wat deze stap natuurlijk en synergetisch voor ons maakt. Daarnaast delen wij haar missie om familiegeschiedenis te behouden. We kijken er naar uit om een uitstekende gratis back-up service aan te bieden en te zoeken naar manieren om MyHeritage.com gebruikers baat te laten hebben bij BackupMyTree en vice versa.” Door het automatisch vinden van stamboombestanden en het aanmaken van een backup buiten de familie website, biedt BackupMyTree’s software complete bescherming aan van stamboomgegevens. Hierbij wordt voorkomen dat data waar jarenlang aan gewerkt is, door een computer crash of virus, verloren gaat.

BackupMyTree is de standaard geworden als het gaat om het opslaan van stamboomdata, welke te gebruiken is met alle grote genealogie applicaties en ideaal voor het direct ophalen van stamboomgegevens in meerdere formaten. De dienst rekent de meest ervaren genealogen tot haar gebruikers, die BackupMyTree gebruiken voor het opslaan en beschermen van hun uitgebreide genealogische levenswerken.
Gerenommeerde genealoog Dick Eastman beoordeelde de dienst in Januari 2011 en prijsde het: “Ik raad zelden specifieke producten aan, maar deze raad ik aan. BackupMyTree zou op iedere genealoog zijn Windows computer geïnstalleerd moeten zijn.”

“BackupMyTree heeft bewezen een nummer 1 hit te zijn onder familiegeschiedenis liefhebbers, welke hen gerust stelt dat hun stamboomgegevens veilig en beschermd zijn opgeslagen,” zegt oprichter en CEO van BackupMyTree, Cliff Shaw. “Terwijl de aandacht van ons team zich verschuift naar onze nieuwe onderneming, Mocavo.com; ’s werelds grootste gratis genealogie zoekmachine, is MyHeritage.com met haar uitgebreide bronnen om het te ondersteunen en te onderhouden, zonder twijfel de ideale thuishaven voor BackupMyTree. Wij zijn er erg gerust op dat BackupMyTree in zeer goede handen is.”
MyHeritage.com bezit een formidabel internationaal netwerk van 60 miljoen geregistreerde leden en biedt haar diensten aan in 38 talen. Na een reeks van familienetwerk overnames, zoals meest recent het Poolse familienetwerk Bliscy.pl, eerder het Europese familienetwerk OSN GmbH en het Nederlandse familienetwerk ZOOOF, is MyHeritage.com ’s werelds meest gebruikte gratis dienst voor families die het heden en verleden onderzoeken.

BackupMyTree is de tweede onderneming die MyHeritage.com heeft gekocht van de succesvolle ondernemer Cliff Shaw, na de aankoop van Pearl Street Software (makers van GenCircles.com en Family Tree Legends) in 2007. MyHeritage.com houdt zowel GenCircles.com als Family Tree Legends actief en heeft de Family Tree Legends software en data collectie gratis beschikbaar gemaakt. BackupMyTree zoekt en beschermt de GEDCOM bestanden (branche standaard) alsmede bestanden gemaakt met Family Tree Maker, Personal Ancestral File, Legacy Family Tree, RootsMagic (versie 4 of later), Family Tree Builder, Family Tree Legends, Ancestral Quest, Ancestry Family Tree, Reunion voor de Mac en GenoPro.

Over MyHeritage.com:
MyHeritage.com is het populairste online familienetwerk. Miljoenen families wereldwijd genieten van een besloten omgeving waar de familie in contact kan blijven en hun familiegeschiedenis kan bekijken. De Smart Matching™ technologie van MyHeritage.com biedt gebruikers een innovatieve en spannende manier aan om verwanten op te sporen en hun familiegeschiedenis te ontdekken, met alle familiegegevens opgeslagen op een veilige plek. MyHeritage.com is de ideale bestemming om familiefoto’s te delen en speciale familiemomenten te bewaren en gedenken. Beschikbaar in 38 talen en de thuishaven van meer dan 800 miljoen profielen en 20 miljoen stambomen, brengt MyHeritage.com families wereldwijd bij elkaar. www.myheritage.com

Over BackupMyTree LLC
BackupMyTree LLC (www.backupmytree.com), opgericht door de succesvolle ondernemer Cliff Shaw, zijn de makers van ’s wereld eerste gratis en automatische backup dienstverlening voor het opslaan en beschermen van stambomen. De dienst biedt genealogen een gerust hart door een backup te maken van de stamboomgegevens en buiten de familie website op te slaan en veilig te stellen voor een eventuele computer crash of ongelukkig dataverlies. BackupMyTree biedt een beveiligde toegang tot eerdere versies van de stambomen en is op elke locatie toegankelijk. Bezoek ook de website op www.backupmytree.com.