Industry Wire

NANO Supermarket presenteert nieuwe productlijn

Van interactieve verf tot levensreddende medicijnen, de mobiele NANO Supermarket toont verbluffende en verontrustende nano producten die in de komende tien jaar op de markt zouden kunnen komen. Tijdens de Dutch Design week op 18 Oktober onthult de NANO Supermarket een nieuwe collectie speculatieve nanotechnologie toepassingen. Daarna zal de omgebouwde SRV wagen door het gehele land reizen.

De producten zijn ontworpen om een discussie over de impact van nieuwe technologie op ons alledaagse leven aan te jagen. Onder de nieuwe producten bevinden zich o.a. de Google Nose, die geur een rol geeft in het digitale domein, een allergeen detecterend bestek, en de Healing Game, een videogame die je gezond houdt. Andere nieuwkomers zijn de PastaMarine, een spray waarmee je voedsel in enkele seconden kunt bakken, een voedingsrijke pasta die je thuis kunt groeien en de libido verhogende Love Rose.

Nanotechnologie omvat het manipuleren van structuren op atomair en moleculair niveau. Rondgeleid door ervaren supermarkt medewerkers, kunnen bezoekers de wenselijkheid van medicinale chocolade, de programmeerbare wijn, het Twitter implantaat en vele andere producten ervaren en bediscussiëren. De expositie presenteert geen toekomst voorspellingen, maar een mix van wetenschap en verbeelding die ons helpt te bepalen welke toekomst we eigenlijk willen.

De NANO Supermarket is van 18 tot 26 Oktober te zien op het 18 Septemberplein in het Centrum van Eindhoven. Daarna reist de omgebouwde SRV bus door het gehele land. Op Zaterdag 18 Oktober 16:00-17:00 wordt een prijs van 2500 euro uitgereikt aan het beste NANO Supermarket ontwerp.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht