Industry Wire

Geplaatst door Natwerk

Natwerk lanceert internationale merkcampagne voor Fox-IT / NCCgroup

Deze maand is de internationale merkcampagne van de hand van Natwerk live gegaan voor cybersecurity specialist Fox-IT/ NCCgroup. Het Amsterdamse bureau ontwikkelde een nieuwe positionering, merkcampagne, visuele stijl en content format.

Fox-IT is onderdeel van de NCC Group en wereldwijd expert op het gebied van cybersecurity. NCC Group helpt bedrijven om hun organisatie, merk, gevoelige informatie en reputatie te beschermen in een wereld waarin steeds meer dreigingen op de loer liggen. Dat dat steeds noodzakelijker wordt, blijkt onder andere uit het advies van Cyber Security Raad (CSR) dat op 25 maart werd aangeboden aan minister van Justitie en Veiligheid Ferd Grapperhaus. Het CSR adviseert om tenminste €1 mrd extra uittrekken om Nederland te beschermen tegen digitale spionage en andere computercriminaliteit.
Omdat veel bedrijven vaak te laat aan de bel trekken, was een van de belangrijkste campagneopdrachten om de noodzaak van het eerder aanhaken van cybersecurity over het voetlicht te brengen.

Het onzichtbare zichtbaar
Natwerk vertaalde deze problematiek naar een campagneconcept waarbij verborgen dreigingen inzichtelijk worden gemaakt: Making the invisible visible. Zo vat de nieuwe campagneregel “Because you don’t see cyber threats doesn’t mean they are not there. (Dat je het gevaar niet ziet, betekent niet dat het er niet is)” het probleem – waar veel bedrijven mee worstelen – in één enkele zin samen. De oplossing wordt geboden door de daaropvolgende pay-off “Call us before you need us” in combinatie met de merknaam. Een pay-off die duidelijk inspeelt op de urgentie van het contact opnemen voor het kwaad is geschied.
Om de campagne een unieke en herkenbare stijl te geven, creëerde Natwerk een eigen visuele wereld, waarin de onzichtbare dreigingen letterlijk aan het licht worden gebracht door middel van black light. Zo wordt het onzichtbare zichtbaar.

Video content
“Making the invisible visible” is de eerste wereldwijde business-to-business campagne van Fox-IT / NCCgroup. De campagne wordt onder andere uitgerold door middel van een manifestfilm (gemaakt samen met productiemaatschappij Hazazah en regisseur Victor Vroegindeweij). Daarnaast zijn er een aantal ‘Behind-the-Scr33ns’- video’s, een content format waarin Fox-IT/NCC experts worden geïnterviewd over de diverse facetten die zij in hun dagelijks werk tegenkomen. Van veiligheidslekken en dreigingen tot het zelf hacken van organisaties en de impact van een man-in-the-middle aanval (gemaakt samen met productiemaatschappij Kaaps). De video content zal vanaf maart ingezet worden op de website, de Fox-IT / NCCgroup social kanalen en b-2-b conferenties.

Edgar Kuipers (Business Director, Natwerk): “Met de nieuwe positionering en de internationale b2b merkcampagne voor Fox-IT/NCC zijn we met het Natwerk team diep in de wereld van cybercrime gedoken. We hebben heel veel geleerd en met de inzichten hebben we een campagne neergelegd die ook aansloeg bij het internationale NCCgroup team. Natwerk is erg trots dat de campagne en merkidentiteit direct ook internationaal worden uitgerold.”

Pepijn Rooijens (Creative Director, Natwerk): “Het onzichtbare zichtbaar maken is precies wat Fox-IT doet en is daarom een interessant vertrekpunt om het merk opnieuw mee te gaan laden. In alle touch-points vertellen we dezelfde boodschap, maar steeds nét even anders. Zo bouwen we aan een mooie 360 graden case. In film hebben we samen met Hazazah’s Victor Vroegindeweij een extra onzichtbare laag visueel gemaakt door middel van blacklight.”
Manifest film: https://vimeo.com/514278508

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht