Geplaatst door FeedbackFruits

Nederlandse scale-up wint twee ‘Oscars’ van het onderwijs

Amsterdam, 17 december 2021— FeedbackFruits heeft tijdens de “Oscars van het onderwijs”, de Reimagine Education Awards, twee prijzen gewonnen. De Nederlandse EdTech scale-up won een gouden award in de categorie ‘E-Learning’ met hun Tool Suite en zilver in de categorie ‘Artificiële Intelligentie’ met Automated Feedback.

De Reimagine Education Awards worden beschouwd als de Oscars van het onderwijs en het zijn één van de meest prestigieuze prijzen voor onderwijskundige innovaties. De Awards, georganiseerd door de Wharton School en QS Quacquarelli Symonds, belonen initiatieven die de leerresultaten en de inzetbaarheid van studenten verbeteren en zo het onderwijslandschap fundamenteel veranderen.

Verrast
Ewoud de Kok, CEO van FeedbackFruits, is aangenaam verrast dat zijn organisatie twee prijzen in de wacht wist te slepen: “De awards zijn niet alleen voor FeedbackFruits maar voor de hele Nederlandse onderwijssector die is aangesloten bij onze Onderwijs DoeTank. In de Onderwijs DoeTank ontwikkelen we door middel van co-creatie met de onderwijsinstellingen alle tools die gezamenlijk onze toolsuite vormen.”

Voor Joost Verdoorn, Head of Product bij FeedbackFruits, zijn de prijzen een bevestiging dat de organisatie de goede weg is ingeslagen: “Doordat we in co-creatie met onze onderwijspartners niet alleen onze tools maar ook kunstmatige intelligentie ontwikkelen borgen we publieke waarden als privacy, veiligheid en soevereiniteit in onze code. Bij veel bedrijven is AI een black-box waar soms verkeerde motieven in geprogrammeerd zitten, dit willen wij ten allen tijden voorkomen en daarom betrekken wij onze partners in elke stap van het proces.”