Nederlandse start-up Bidroom vraagt crowdfunding

Den Haag, 19 juni 2014 – Het nieuwe boekingsplatform Bidroom begint donderdag met een crowdfunding campagne. Bidroom wil via de crowdfunding 320.000 euro verzamelen om de strijd voor een betere hotelboekingsindustrie voort te zetten. Gedurende de komende 60
dagen zal Bidroom campagne voeren om het nodige vermogen te verkrijgen om een nieuwe versie van haar website te bouwen en voor het ontwikkelen van een mobiele app.

De start-up biedt sinds vijf maanden een oplossing voor de ontevredenheid in de hotelbranche over onnodig hoge commissies. Via de site kan een bezoeker een aanvraag voor een hotel in één van de deelnemende steden plaatsen en geeft informatie over de gewenste periode en het gewenste aantal kamers. Waar de klant vroeger een lijstje met hotels en prijzen te zien kreeg, begint bij Bidroom.com een periode van vierentwintig uur waarin de hotels hun prijs bepalen en kunnen bieden op de klant. Binnen deze tijd kiest de klant zijn of haar deal. Bij Bidroom betaalt een klant direct aan het hotel, zonder dat er commissie afgedragen hoeft te worden.

Vijf maanden geleden werd Bidroom gelanceerd als antwoord op de ontevredenheid in de hotel boeking industrie over de onnodig hoge commissies die door tussenpersonen – Priceline (booking.com), Expedia Inc (expedia.com en hotels.com) en andere – worden gevraagd.

Sinds de oprichting van Bidroom hebben hotels meer dan 12.000 aanbiedingen gedaan voor ruim 5.000 reizigers. De start-up wil het concept naar een hoger niveau tillen door een mobiele app te ontwikkelen en het design van de website te verbeteren. “Door middel van deze campagne kunnen wij doorgaan met het veranderen van de manier hoe de gast boekt en de daarbij betrokken oneerlijke commissies en voorwaarden die worden opgesteld door de grote boekingssites. Ook kunnen wij onze boodschap naar een groter publiek brengen,” aldus Mark Bradshaw, Bidroom medeoprichter. Om dit te bereiken wil Bidroom de investering gebruiken om marketinginspanningen te intensiveren en nieuwe talenten aan te trekken.

Vanaf €20,- euro kunnen geïnteresseerden aandelen kopen in het bedrijf en zo actief bijdragen aan de verandering. “We hiervoor gekozen omdat het ons in staat stelt om onafhankelijk te blijven. Zo betrekken we iedereen bij Bidroom die achter ons concept staat.” zegt Michael Ros, medeoprichter van Bidroom. “Hotels en klanten verdienen een betere deal uit hotelboekingen. Met hun hulp kunnen we een nieuw en krachtig kanaal voor directe hotelboekingen creëren. En nog gratis ook,” concludeert Bidroom’s Casper Knieriem.

Crowdfunding wordt steeds vaker door opstartende bedrijven gebruikt om fondsen te werven. Equity crowdfunding biedt beginnende ondernemers de mogelijkheid om beleggers te bereiken die geïnteresseerd zijn in de aankoop van aandelen in hun opstart. Voor meer informatie, waaronder een video, foto’s en andere middelen, ga naar de crowdfunding pagina op: https://www.symbid.com/ideas/5854-bidroom