Geplaatst door Fitmanager

Nederlandse startup Fitmanager bundelt krachten met Eversports om Europa te veroveren

Fitmanager is vanaf heden onderdeel geworden van het Oostenrijkse bedrijf Eversports. Met zijn innovatieve administratiesoftware was Fitmanager al een game changer in Nederland en België. Nu wordt gedoeld op een leidende positie binnen de Europese fitness-en-healthsoftwaremarkt.

Voor deze missie bleek het Oostenrijkse bedrijf Eversports dé perfecte partner. De twee bedrijven bedienen met elkaar meer dan 2500 klanten in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daarmee zijn ze nu al een van de grootste softwareleveranciers van Europa. Met een snelgroeiend team van 100 mensen staat het nieuwe gezamenlijke bedrijf in de startblokken om Europees marktleider te worden op het gebied van clubmanagement, betalingen, slimme online boekingen en marketing.

Fitmanager en Eversports zijn een gouden match. Ze delen de opvatting dat het voor iedereen eenvoudig moet zijn om een gezond leven te leiden en dat er geen barrières moeten zijn om te gaan sporten. Dat de twee ondernemingen nu hun krachten hebben gebundeld, betekent dat hun beider klanten en partners zich kunnen verheugen op een nog breder aanbod van producten en diensten. De verenigde bedrijven zullen zich met name richten op ondernemers die actief zijn in het aanbieden van yoga, boutique fitness, bootcamp, pilates, crossfit, dans, cycling en vechtsport. Daarnaast zal de boekings- en reserveringssoftware Ball Sports Manager voor tennis-, padel-, en squashbanen, waarmee Eversports al een leidende positie heeft op de Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse markt, ook in Nederland worden uitgerold.

Met vereende krachten naar marktleiderschap

Met een marktvolume van EUR 26,6 miljard is Europa nog altijd de grootste fitness-en-health markt ter wereld. In 2018 nam het aantal actieve leden toe tot maar liefst 60 miljoen. De vraag naar gebruiksvriendelijke software neemt uiteraard navenant toe. Met hun software bedienen Fitmanager en Eversports al vele ondernemers met alle zaken waaraan die het liefst zo min mogelijk tijd besteden. Of het nu gaat om het minimaliseren van de administratieve rompslomp, slimme online boekingen om tijd te besparen, het aantrekken van meer leden of het maximaliseren van hun omzet.

Het team van Fitmanager zal volledig worden opgenomen in Eversports familie. Tegelijkertijd zal het onafhankelijk blijven opereren in Nederland en België, om de groei te bevorderen met een lokaal team dat de taal spreekt en de markt kent. Om die reden is Fitmanager al begonnen met het werven van nieuwe teamleden, zodat hun klanten in Nederland en België maximaal zullen gaan profiteren van deze fusie.

De integratie van Fitmanager is een grote mijlpaal in de missie van beide bedrijven om marktleider te worden in Europa en daarbuiten.