Nestlé benoemt Michel Mersch tot CEO Nederland, België en Luxemburg

Amstelveen, 15 april 2025 – Nestlé Nederland B.V. stelt Michel Mersch aan als nieuwe CEO. Mersch, die al sinds 2018 de positie van CEO bekleedt bij Nestlé Belgilux N.V, heeft met deze benoeming de leiding over de Benelux-tak van Nestlé. Hij volgt Nikki Adamo op, die sinds 2021 CEO was bij Nestlé Nederland B.V.
Michel Mersch
Mersch heeft een langdurige carrière van meer dan twee decennia binnen Nestlé, waar hij in 1998 begon als Key Accountmanager en via verschillende leidinggevende posities is doorgegroeid tot CEO van Nestlé Belgilux N.V. In 2022 werd Mersch uitgeroepen tot “Brand Personality of the Year”, de meest prestigieuze onderscheiding in de Belgische en Luxemburgse voedings- en consumentenindustrie.
Met zijn strategische visie en mensgerichte aanpak heeft Mersch een sterke impact gehad op de groei en ontwikkeling van de organisatie. Hij staat bekend om zijn leiderschapskwaliteiten en zijn vermogen om een inclusieve werkomgeving te creëren waarin medewerkers zich kunnen ontwikkelen en groeien.
Onder zijn leiding ligt de focus op het verdiepen van relaties met klanten en stakeholders, met hun behoeften en verwachtingen als uitgangspunt. Daarbij staat het realiseren van blijvende en positieve impact centraal.
Nestlé in de Benelux
Michel Mersch zal de synergie tussen de markten optimaal benutten, met de nadruk op lokale behoeften. Mersch zal de strategie van Nestlé in de Benelux voortzetten en versterken, met een sterke focus op duurzaamheid, digitalisering en efficiëntie.
Mersch benadrukt: “Deze periode markeert een fase waarin we samen de toekomst van Nestlé in de Benelux vormgeven. Ik wil graag Nikki Adamo bedanken voor haar waardevolle bijdrage aan de groei van Nestlé Nederland B.V. Haar strategische inzichten en sterke marketing en communicatie vaardigheden hebben niet alleen onze merkpositie versterkt, maar ook een positieve werkcultuur bevorderd. Ik kijk ernaar uit om deze lijn voort te zetten.”
– Einde persbericht –
Over Nestlé
Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 267.000 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’ s missie om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als Nescafé en Nespresso tot en met lokale favorieten als Bros. In Nederland worden daarnaast onder meer Maggi, Garden Gourmet, KitKat®, Nestlé babyvoeding zoals Little Steps en Nestlé PyjamaPapje, als ook water, waaronder San Pellegrino en Vittel en voeding voor honden en katten zoals Felix, Bonzo en Purina One. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen en onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Voor Nestlé Nederland werken ruim 1100 mensen. Voor meer informatie: www.nestle.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.