Industry Wire

Geplaatst door hybris

Nestlé gebruikt hybris-oplossing voor e-commerce activiteiten

Nestlé heeft gekozen voor de hybris-oplossing vanwege de schaalbaarheid en uitgebreide functionaliteiten van de oplossing. Nestlé Marktplaats stimuleert tweezijdige communicatie tussen consumenten onderling en direct met Nestlé. De marktplaats op www.nestle-marktplatz.de geeft informatie over ongeveer 1.500 binnen- en buitenlandse producten en 72 Nestlé-merken. Consumenten kunnen hier de producten beoordelen, becommentariëren, advies vragen en ideeën delen met elkaar, maar ook direct producten bestellen. De pilot van Nestlé biedt transparantie, dialoogoriëntatie, schaalgrootte en een overzicht van het volledige spectrum van Nestlé-producten en -merken. De online winkel geeft consumenten ook exclusieve toegang tot producten die niet elders te verkrijgen zijn in Duitsland, zoals La Lechera uit Spanje, Baci uit Italië, Halal-producten uit Turkije en seizoen producten.

De hybris Product Content Management (PCM)-oplossing maakt het technisch mogelijk om meerdere marktplaatsen op te zetten, omdat de oplossing productinhoud en zakelijke informatie kan integreren in een bestaand systeem. Het gebruiksvriendelijke web CMS-systeem voorziet Nestlé van intuïtieve marketing- en publishing-tools en een single user interface. Hiermee kan informatie worden geplaatst op diverse kanalen, waaronder online, mobiel en rijke internetapplicaties. Met de oplossingen van hybris heeft Nestlé een toekomst vast product in handen waarmee de organisatie hun webwinkels, websites, mobiele pagina’s en sociale netwerken kunnen beheren.

“Met Nestlé Marktplaats is Nestlé voorloper op het gebied van social media, een terrein waar tot nu toe niet één leverancier in de Duitse voedingsindustrie zich heeft begeven”, zegt Berend Bouwmeester, Regional Manager Benelux van hybris. “We zijn blij dat Nestlé heeft gekozen voor onze aanpak van multi-channel commerce en gebruik maakt van onze kennis op het gebied van social commerce en e-commerce. Zodra Nestlé zich gaat oriënteren op internationale uitbreiding is hybris bereid om de organisatie te ondersteunen met de verdere technische realisatie hiervan.”

Zoals veel leveranciers en retailers over de hele wereld ziet Nestlé ook het belang in van online verkoopkanalen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat een groot deel van de aankopen is vooraf gegaan door een zoektocht naar informatie in online winkels. Zo laat bijvoorbeeld het onderzoek ‘From multichannel to cross-channel – consumer behaviour in a changing world’ zien dat 42,4 procent van de consumenten informatie verkrijgt via online winkels en/of catalogi voordat ze een aankoop doen in een fysieke winkel. Met het social commerce-platform maakt Nestlé op een innovatieve manier gebruik van de affiniteit van consumenten met internet.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht