Industry Wire

Netflix introduceert nieuwe televisiebeleving

LOS GATOS, Californië, 13 november 2013 — Netflix, Inc. (NASDAQ: NFLX), wereldwijd het toonaangevende netwerk voor internettelevisie, heeft vanaf vandaag een totaal nieuwe look. Dit zorgt voor een veel rijkere totaalervaring op tv’s.

Het nieuwe design is met name ontwikkeld voor het grote scherm. Dat betekent meerdere filmbeelden voor elke titel, nieuwe aantrekkelijke titelbeschrijvingen en meer gepersonaliseerde details over waarom Netflix de titel voorstelt. Voor het eerst wordt een nieuwe Netflix-versie op tv gelijktijdig geïmplementeerd op meerdere apparaten die Netflix ondersteunen op een tv-scherm. Netflix wordt het meest op tv gekeken via dit soort apparaten.

“Onze leden kijken gezamenlijk meer dan een miljard uur Netflix per maand, grotendeels op tv,” aldus Neil Hunt, Chief Product Officer van Netflix. “Dit is de grootste wijziging in de Netflix-beleving op televisie in onze geschiedenis, waarbij het nu nog eenvoudiger wordt om een goede titel te vinden op Netflix. Zo kunnen onze leden nog vele uren Netflix kijken op hun tv.”

De nieuwe tv-beleving wordt geleverd via een nieuw Netflix-softwareplatform dat efficiënt wordt uitgevoerd op verschillende apparaten, van settopboxen met laag vermogen en recente modellen van Smart TV’s tot Blu-ray spelers en geavanceerde gameconsoles. Voorheen had elk apparaat een eigen Netflix-versie, waardoor het langer duurde om functies op apparaten te implementeren.

“Met dit nieuwe softwareplatform kunnen we sneller innoveren en onze leden doorlopend op meerdere apparaten een betere ervaring met internettelevisie bieden,” zegt Hunt.

De nieuwe Netflix-televisiebeleving gaat van start op 13 november en is binnen twee weken beschikbaar voor alle leden wereldwijd. Daarbij worden de PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, nieuwere Smart TV’s en recente Blu-ray spelers ondersteund. De komende maanden worden nog meer apparaten toegevoegd.

 

Over Netflix

Netflix is wereldwijd het toonaangevende netwerk voor internettelevisie met meer dan 40 miljoen leden in meer dan 40 landen die gezamenlijk meer dan een miljard uur aan tv-series en films per maand kijken, inclusief originele series. Voor een vaste lage prijs per maand kunnen Netflix-leden zoveel kijken als ze willen, altijd en overal, op vrijwel elk scherm met een internetverbinding. Leden kunnen films en series afspelen, pauzeren en verder kijken, alles zonder commercials of verplichtingen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht