New Skool Media kiest voor marketingsoftware van Netwinst

Utrecht, 21 oktober 2015 – New Skool Media, uitgever van sprekende tijdschriftentitels als onder andere Home and Garden, Formule1, Roots, Vorsten, KIJK, Know How en ZIN, gaat de marketingsoftware van Netwinst gebruiken. Het uitgeefhuis wil door slim gebruik te maken van de kennis over de eigen lezers en doelgroepen de effectiviteit van zijn marketeers verhogen. Het personaliseren van marketingcampagnes is hierbij het uitgangspunt.
De software van Netwinst is in de basis een cockpit waarin marketeers marketingcampagnes over verschillende online en offline kanalen kunnen organiseren. De software geeft de marketeer daarbij de mogelijkheid om de contactplanning (customer journey) van zijn campagnes af te stemmen op specifieke klantkenmerken, zodat iedere klant een op maat gesneden, persoonlijke marketingcampagne te zien krijgt die het beste past bij zijn of haar belevingswereld. De effectiviteit van marketingcampagnes gaat hierdoor aanmerkelijk omhoog.
Een hechte lezersband
Het verrijken van klantgegevens om bijvoorbeeld marketingcampagnes te kunnen personaliseren is een belangrijk onderdeel van de bedrijfsstrategie van New Skool Media. Het bedrijf kocht vorig jaar negentien tijdschrifttitels van Sanoma en denkt het rendement op deze titels te kunnen verbeteren met een goede digitale marketingstrategie. De negentien tijdschriftentitels vertegenwoordigen stuk voor stuk sterke merken die een hechte band hebben met hun lezers. Door marketingcampagnes te personaliseren, gaat New Skool Media optimaal gebruikmaken van deze lezersband.
“Onze nieuwe marketingtooling is erg belangrijk en we hebben deze zodoende zeer zorgvuldig gekozen,” vertelt Rob Koghee van New Skool Media. “Uiteindelijk kwam Netwinst als beste naar voren. Hun systeem kan gebruikmaken van een groot aantal verschillende digitale marketingkanalen en kan snel worden geïmplementeerd. Bovendien is de software bijzonder gebruiksvriendelijk en vergt het weinig moeite voor ons bestaande marketingteam om de nieuwe tooling in gebruik te nemen. We gaan door de invoering van New Skool Media echt een grote stap maken in onze organisatie.”
“We zijn erg blij dat New Skool Media voor ons bedrijf heeft gekozen. Ze zetten onze software echt in als breekijzer voor digitale marketing en zijn hierdoor een prachtig voorbeeld van hoe je onze tools in de praktijk moet inzetten. Geweldig om zo’n organisatie tot onze klanten te mogen rekenen,” aldus Peter van der Schaar, CEO van Netwinst.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.