Geplaatst door Greencode

Nieuw concept maakt duurzaam zichtbaar

Deze week introduceert Greencode zijn crossmediale concept voor duurzame communicatie. Het concept is uniek in zijn soort.

Greencode is een nieuw informatie- en interactieplatform. Het brengt duurzaamheid en mvo in gebouwen en organisaties op een vooruitstrevende manier in beeld. Vanaf nu kunnen eigenaren en gebruikers van gebouwen op hun locatie(s) aan klanten, gasten en bezoekers laten zien wat in uw gebouw duurzaam is en wat hun organisatie doet op het gebied van mvo.

In veel gebouwen in Nederland is fors geïnvesteerd in duurzaamheid en veel organisaties zijn bezig met MVO. Maar bezoekers van gebouwen kunnen niet ruiken dat er zonnepanelen op het dak liggen en het verschil tussen Max Havelaar koffie en het standaard zwarte automatenbocht is ook moeilijk waar te nemen. Greencode maakt overzichtelijk, feitelijk en transparant zichtbaar wat op een specifieke locatie duurzaam is.

Bezoekers van gebouwen zien het Greencode logo en scannen met hun smartphone de QR-code in het logo. Vervolgens lezen ze op hun smartphone alle duurzaamheidsinformatie over het gebouw of de specifieke ruimte waar ze op dat moment staan. Overzichtelijk gerangschikt in vijf categorieën: gebouw, energie, interieur, mobiliteit en organisatie. Via een informatiepagina komen ze eenvoudig in contact met de duurzame leveranciers die in het project hun bijdrage hebben geleverd.

Greencode creëert een duurzame uitstraling en invulling van een informatielacune voor gebouwbezitters en -gebruikers. Voor leveranciers van duurzame producten en diensten is Greencode een manier om in beeld te komen bij nieuwe klanten.

Kijk voor meer informatie op www.greencode.nl