Industry Wire

Geplaatst door SpotX

Nieuw dataplatform DaviD biedt vrije toegang tot lokale dataprofielen van de consument

Amsterdam, 17 september 2018 – De strengere privacywet en de toenemende invloed van de online giganten waren voor Pebble Media, Produpress, IPM en videoadvertentieplatform SpotX aanleiding om een platform te ontwikkelen dat lokale uitgevers de mogelijkheid geeft om onderling data uit te wisselen. Op het platform, genaamd DaviD, hebben adverteerders en reclameregieën toegang tot lokale en kwalitatieve dataprofielen van de consument. Dataprofielen die hen in staat stellen om zo gericht mogelijk korte gepersonaliseerde reclamespotjes via online media aan de consument te tonen.

Revolutionaire datasamenwerking

Het ‘Digital Alliance on Valuable Inventory and Data’ (DaviD)-platform is een reactie op de agressieve werkwijze van Google, Amazon, Facebook en Apple (GAFA), die een steeds dominantere rol kregen op de lokale videoadvertentiemarkt. Initiatiefnemer Koen van Rhijn, CEO bij Pebble Media: “Lokale uitgevers hebben het al moeilijk genoeg door de uitdagingen van de General Data Protection Regulation (GDPR). En nu de strijd om videoadvertentiebudgetten ook steeds feller werd, moesten we wel in actie komen. Met DaviD bieden wij adverteerders de mogelijkheid om, transparanter en op schaal, kwalitatieve reclameruimte gericht op specifieke doelgroepen aan te kopen uit een groot, onverdeeld aanbod. En via de GDPR-compliant-technologie van SpotX kunnen adverteerders de gepersonaliseerde commercials tonen aan de consument. Ik ben er trots op dat dit lokale initiatief ons onafhankelijk maakt van de online giganten als Facebook en Google.

Reclame waar de consument iets aan heeft

Marco Ruivenkamp, Managing Director SpotX Benelux: “Consumenten willen gepersonaliseerde advertenties zien waar ze echt iets aan hebben. Maar om dat te realiseren en tegelijkertijd hun privacy niet uit het oog te verliezen is veel data nodig. Door onze technologie is DaviD klaar om, over alle mediadragers heen, passende reclamefilmpjes te tonen die zijn afgestemd op het gedrag en profiel van de kijker conform de richtlijnen van de GDPR. DaviD kan zo alle generaties bereiken met relevante, online videoreclame. Als vanzelfsprekend zijn we er erg trots op dat IPM, ProduPress en Pebble Media SpotX als technologiepartner hebben gekozen.”

——

 

Over SpotX

SpotX is een werelwijd videoadvertisingplatform dat eigenaren van media en premium publishers voorziet van tools om de verkoop van video-inventory te optimaliseren op desktop, mobiel en connected TV devices. Het platform biedt moderne technologie voor adserving en het programmatic verhandelen van video, waaronder outstream en instream videoadvertenties en oplossingen voor OTT en addressable TV. SpotX geeft uitgevers de controle, transparantie en benodigde inzichten om het koopgedrag van adverteerders te begrijpen en opbrengsten te maximaliseren. SpotX voorziet ook adverteerders van een directe toegang tot premium inventory en innovatieve oplossingen om op een efficiënte manier de juiste doelgroepen op grote schaal te bereiken. De alomvattende en brand-safe oplossingen van SpotX worden inmiddels gebruikt door alle grote broadcasters en online uitgevers in de Benelux. Alsmede door internationale bedrijven als FuboTV, Microsoft Casual Games, Newsy, Samba TV, Sling TV, Vudu en onder meer partners als comScore, DoubleVerify, Integral Ad Science, JW Player, MediaMath, MOAT, Nielsen, Oracle.

SpotX bestaat uit 600 medewerkers en naast het hoofdkantoor ten noorden van Denver heeft het 24 kantoren wereldwijd in Amsterdam, Hamburg, Londen, Los Angeles, Milaan, New York, Parijs, San Francisco, Singapore, Stockholm, Sydney en Tokio. Sinds oktober 2017 is RTL Group volledig eigenaar van SpotX, dat momenteel fuseert met zusterbedrijf Smartclip. Voor updates: volg SpotX op Twitter en LinkedIn.

 

——

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht