Industry Wire

Geplaatst door 3sixtyfive

Nieuw social marketing bureau 3sixtyfive zet traditioneel campagne denken aan de kant

Visie op social media
“Social media is eigenlijk een verkeerde benaming omdat het slechts een medium impliceert. Wie vandaag de dag goed naar internet kijkt ziet overal sociale technologieën opduiken. Op websites, maar bijvoorbeeld ook in search engines en e-mail. Wij praten dan ook liever over het sociale web”, aldus John Meulemans, één van de drie partners. Naast Meulemans zijn ook Nicole Niemann en Paolo Martorino partner.

Ervaring
De partners zijn sinds eind jaren ’90 werkzaam in de online branche en waren actief bij en oprichter van toonaangevende online bureau’s zoals LBi LostBoys, Urbanology, SocialMedia8 (onderdeel LaCommunidad) en Primitivi. Gezamenlijk ontwikkelden zij een vooruitstrevende visie op marketing en social media. 3sixtyfive kijkt niet alleen naar buiten, maar betrekt tevens de medewerkers van merken in de social marketing strategie. Het doorsnee social media agency houdt zich voornamelijk bezig met korte termijn campagnes op Hyves en Facebook, terwijl de werkelijke uitdaging ligt in de dialoog tussen merken en hun klanten. 3sixtyfive wil merken helpen deze dialoog op een continue manier gaande te houden, niet alleen tijdens een campagne periode. Tevens is 3sixtyfive van mening dat op termijn merken uiteindelijk zelf verantwoordelijk moeten worden voor het onderhouden van de conversatie en daarom een exit van het bureau wenselijk is.

Vliegende start
Het bureau is sinds december reeds actief voor merken zoals Grand’Italia, FNV Horeca en Ubisoft en won in januari twee pitches o.a. voor South African Tourism.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht