Industry Wire

Geplaatst door DIY creatives

Nieuwe community DIY creatives brengt kook- en knutselhelden samen

Nieuwe community DIY creatives brengt kook- en knutselhelden samen

ZWOLLE – DIY creatives is het nieuwe Nederlandse platform waar koken en knutselen centraal staan. DIY creatives speelt in op de trend ‘do it yourself’, overgewaaid uit de Verenigde Staten waar al meerdere diy-platforms zijn ontstaan. Het Nederlandse platform richt zich op mensen die meer doen met minder. Zij zijn de nieuwe helden! De creatieve ontwikkelaars achter DIY creatives zorgen voor content en creëren een podium voor andere kook- en knutselhelden.

Do It Yourself (DIY) is op internet en ver daarbuiten uitgegroeid tot een welbekende term. Zelf creëren wordt steeds belangrijker, niet alleen vanwege zware financiële tijden, maar ook omdat mensen op zoek zijn naar zichzelf. Tegenwoordig leven we in een molen waarin we meer moeten hebben, meer moeten bereiken en meer moeten willen om succesvol en dan ook gelukkig te zijn. Als je niet oppast gaat het leven aan je voorbij zonder dat je het door hebt.

Gelukkig is er al een tegengeluid aanwezig. Kijk bijvoorbeeld naar tijdschriften als Flow en Happinez waarbij alles draait om minder doen en meer zijn. Het nieuwe Nederlandse platform DIY creatives geeft een praktische invulling aan deze trend. Het is tijd om weer bewust in het leven te gaan staan en je creativiteit los te laten in je huis, in de tuin of op de maaltijden die je dagelijks maakt.

DIY creatives is er voor kook- en knutselhelden en biedt niet alleen inspiratie met eigen blogs, ook andere helden krijgen een podium om als gastblogger hun creativiteit op te uiten. Creëren is het nieuwe consumeren Anne van den Berg, chief creative officer bij DIY creatives, vertelt: “Hugh Macleod van Gaping Void, een vooraanstaand blogger, schrijft ‘create is the new consume’: de eeuw van het consumeren is aan het verdwijnen. In deze eeuw maakte het niet veel uit wat mensen creëren, als het maar genoeg betaalde om nog meer dingen te kunnen consumeren. Nu verandert dat, want iedereen kan geld uitgeven. Het is veel bevredigender om een doel te hebben, om zelf iets te creëren.”

DIY creatives speelt in op deze veranderingen. Met rubrieken als Creatief en Thuis laat het team aan Nederland zien hoe leuk het is om zelf schilderijtjes te maken met inspirerende quotes of hoe je eenvoudig saaie sierkussentjes op kan leuken. Even ontsnappen uit je drukke leven waar zoveel moet en je creativiteit zijn gang laten gaan.

Chief food officer Paula van Doorn vult Anne aan: “Dingen zelf maken is super hip. Dat merk je ook met eten. Mensen gaan minder vaak uiteten, deels om kosten te besparen, maar ook omdat zelf koken enorm ontspannend en leuk is. Internet staat bomvol met foto’s over wat mensen aan het eten zijn. Tafelen is daarom een belangrijke rubriek op DIY creatives. We willen de kookhelden in Nederland inspireren en tegelijkertijd ook alles weten over hun favoriete recepten.”

Niet alleen is DIY creatives interessant voor consumenten, ook bedrijven kunnen waarde halen uit het platform. Leen Weijs, chief money officer bij DIY creatives, vertelt waarom: “Ons platform is een creatieve vergaarbak waarmee een enorme doelgroep mee bereikt kan worden. Iedereen weet dat alleen banners inzetten niet meer genoeg is om potentiële klanten positief te benaderen. Via content marketing kunnen bedrijven potentiële klanten op een transparante manier kennis laten maken met hun product of dienst. Bij DIY creatives zijn hier veel mogelijkheden voor.
Over DIY creatives

DIY creatives, het nieuwe platform voor en door creatieve helden, is in juni 2013 opgericht door Anne van den Berg, Leen Weijs en Paula van Doorn. De behoefte aan het creëren van creatieve content is ontstaan uit een leegte die de drie ervoeren in hun leven. De waan van alledag slokte alle uren op en voor ze het wisten zaten ze weer uitgeput op de bank. Ze zapten, ze surften en ze liketen. Hoewel ze geen misselijke banen hebben en zich vermaken, hadden ze het idee dat de helft van het leven aan hen voorbij ging. En niet alleen aan hen. Zelfs vrienden en vriendinnen met parttime banen merkten dat hun dagen werden opgeslokt door sporten, administratie op orde brengen en sociale verplichtingen. Wanneer namen ze nu nog eens echt de tijd om uit te pakken bij een feest, een uitgebreid diner te koken voor hun geliefden en een cadeau te maken waar liefde en aandacht in zat?

DIY creatives is het nieuwe platform voor en door creatieve helden. Maak het Thuis staat altijd centraal. Mensen die meer doen met minder, zij zijn de nieuwe helden. DIY creatives wil met haar community al deze helden samenbrengen zodat creatieve hoogtes bereikt kunnen worden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht