Industry Wire

Geplaatst door Google

Nieuwe enterprise functies in Google+ stimuleren samenwerking bedrijven

Amsterdam, 15 oktober 2018 – Google geeft Google+ admins de nieuwe mogelijkheid om waar nodig berichten van medewerkers te kunnen beoordelen en modereren. Op deze manier kan communicatie binnen het medium in goede banen worden geleid. Google+ bevat hiermee dezelfde eenvoudige beheerbaarheid op bedrijfsniveau als de rest van G Suite.

Eerder kwam al de mogelijkheid beschikbaar om complete groepen toe te voegen aan een Google+ community. Ook kunnen beheerders aan gebruikers specifieke rechten toekennen rondom het delen van informatie, waardoor het eenvoudig is om enkel interne netwerken te creëren.

Tegengaan van datasilo’s
Deze nieuwe functies zijn het antwoord op het datasiloprobleem, waarbij informatie niet breed wordt gedeeld binnen een organisatie maar blijft hangen binnen afdelingen. Maar liefst 65 procent van de leidinggevenden benoemt silo’s als één van de grootste obstakels in samenwerking tussen verschillende afdelingen. Één van de manieren om informatie te delen binnen een organisatie is via Google+ for enterprises, waar de focus ligt op impactvol werk, ongeacht de locatie.
Medewerkers zijn hiermee in staat om content te sturen en ontdekken via tags. Zelfs als een medewerker niet alle andere medewerkers kent, maken tags het gemakkelijker om content naar de juiste personen te leiden. Google stelt zelf een aantal tags voor bij het schrijven van een bericht, zoals #research of #klantinzichten bij het plaatsen van de resultaten van klantenquêtes. Door een aantal tags te volgen, kunnen medewerkers er tevens voor kiezen om in te springen in een discussie wanneer zij dit relevant achten.

Voeling krijgen met wat er speelt binnen het bedrijf
Een ander voordeel is dat leidinggevenden in gesprek kunnen gaan met de werknemers op alle niveaus van de organisatie. Binnenkort kunnen admins op maat gemaakte streams creëren waarmee medewerkers voor hen relevante communicatie kunnen ontvangen.
Voor klanten die rapportagestructuur in G Suite opslaan, biedt Google bovendien post analytics aan zodat inzichtelijk kan worden gemaakt hoe goed content wordt bekeken door specifieke afdelingen binnen een organisatie, zoals product- of salesteams.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht