Industry Wire

Geplaatst door TP Vision

Nieuwe Philips MediaSuite hospitality-tv’s bieden toekomstgerichte connectiviteit en beheer op afstand

Hotelhouders profiteren van gebruiksvriendelijke configuratie- en beheergereedschappen op afstand en lage total cost of ownership. Per kamer samengestelde combinatie van online apps bepaalt het Smart TV-aanbod. Hotelgasten verbinden mobiele apparaten veilig en naadloos met de Smart TV

Amsterdam, 5 juni 2014 – TP Vision introduceert een nieuwe serie energiezuinige Philips MediaSuite hospitality-tv’s. De tv’s bieden uitmuntende beeldkwaliteit, veelzijdige connectiviteit en een groot aantal speciale hospitality-functies zoals slimme managementtools op afstand,  interactieve informatiepagina’s en een Smart TV-aanbod dat aan kamers in iedere prijsklasse kan worden aangepast. Met MediaSuite hospitality-tv’s profiteren hoteliers van lage bedrijfskosten en uitgebreide dienstverlening via een groot netwerk van Philips TV-partners. De Philips MediaSuite-serie, die bestaat uit vijf modellen met schermafmetingen variërend van 71 cm (28”) tot 140 cm (55”), is leverbaar vanaf het tweede kwartaal van 2014.

 

Philips MediaSuite: powered by OXIGEN

De kern van de Philips MediaSuite hospitality’s wordt gevormd door Philips OXIGEN, een uitgebreide feature set die de nieuwste connectiviteit voor gast én hotelhouder combineert met gegarandeerd lage cost of ownership.

 

Hoteliers profiteren van eenvoudig onderhoud op afstand

Met SmartInstall kunnen hotelhouders serieus geld besparen. Ze kunnen met minimale inspanning op afstand de setup en het beheer van de Philips MediaSuite-televisies doen. Met behulp van een eenvoudig te gebruiken pc-tool kunnen software-upgrades en updates van SmartInfo-pagina’s worden uitgevoerd zonder de hotelkamers te betreden. Ook voor het instellen van kanalen hoeven hotelgasten niet te worden gestoord.

 

Interactief en slim informatiesysteem

Dankzij SmartInfo is het voor hotelhouders eenvoudig om informatie op maat via het scherm van de MediaSuite-tv met hun gasten te delen, zonder de noodzaak van een internet- of intranetverbinding. Een ruime keuze aan zorgvuldig vormgegeven templates helpt de hotelier bij het samenstellen van interactieve infopagina’s om de gasten op de hoogte te brengen van aanvullende diensten die het hotel biedt, zoals het ontspannende en culinaire aanbod, maar ook relevante toeristische informatie.

 

Veilig toegang tot Philips Smart TV-aanbod

Philips MediaSuite-tv’s geven toegang tot het cloud-gebaseerde Philips Smart TV portal, een rijke verzamelplaats van online apps, exclusieve hospitality-apps, catch-up tv-diensten en sociale-mediaplatformen. Om de privacy van de gasten te garanderen, worden persoonlijke gegevens na gebruik automatisch van de MediaSuite-televisies verwijderd.

 

Aanpasbare app-profielen komen tegemoet aan de wensen van gasten én hoteliers

Met AppControl kunnen hotelmanagers apps toevoegen, verwijderen en sorteren en verschillende profielen voor verschillende kamers creëren. De ‘look & feel’ van de Smart TV kan perfect worden afgestemd op de identiteit van het hotel. Om de beschikbare bandbreedte te optimaliseren, kunnen de tv’s in sommige kamers worden voorzien van premium-opties, terwijl andere, goedkopere kamers beschikken over een beperkter aanbod dat minder bandbreedte vereist.

 

Veilige koppeling met apparaten van gasten

Naast de brede selectie van bekabelde interfaces en poorten zoals USB, HDMI en Ethernet LAN, bieden Philips MediaSuite-tv’s probleemloze en veilige draadloze connectiviteit. Miracast en DirectShare maken het mogelijk om films, foto’s en muziek vanaf smartphones en tablets met iOS en Android naar de MediaSuite-tv te streamen. Beveiligde pairingmechanismen beschermen de privédata van de hotelgasten.

 

Geïntegreerde IPTV

Dankzij geïntegreerde IPTV kunnen Philips MediaSuite-tv’s naadloos worden aangesloten op bestaande interactieve systemen als IPTV-kanalen. Video-on-demand, interactieve hotelmenu’s en -informatie, maar ook online bestelsystemen behoren tot de mogelijkheden, zonder de noodzaak van een settopbox. Naast content via coax-tv-kabels kunnen hotels nu gebruikmaken van internet om tv-kanalen of VOD beschikbaar te maken.

 

Professionele diensten verhogen rendement

Eigenaren van Philips hospitality-tv’s worden bijgestaan door een zorgteam dat zich specifiek richt op hospitality tv. De hospitality tv business unit van TP Vision  beschikt over een groot netwerk van partners met lokale contacten die professionele en betrouwbare diensten leveren, waaronder on-time- en on-location-logistiek.

 

Over TP Vision

TP Vision is een in tv gespecialiseerde speler in de wereld van visueel digitaal entertainment. Het bedrijf richt zich op het ontwikkelen, produceren en verkopen van Philips tv’s in Europa, Rusland, het Midden Oosten, Brazilië, Argentinië, Uruguay, Paraguay en diverse landen in Azië. TP Vision combineert zijn designexpertise en de innovatieve kennis van Philips TV met de uitstekende prestaties, flexibiliteit en snelheid van TPV Technology. Dankzij deze combinatie van eigenschappen levert het bedrijf slimme, gebruiksvriendelijke en stijlvolle tv’s die de consument een superieure tv-beleving bieden. Met Philips TV is TP Vision wereldwijd marktleider in de hospitalitymarkt. TP Vision, gevestigd in Amsterdam, is de exclusieve merklicentiehouder van Philips TV voor de hierboven genoemde landen. Het bedrijf is voor 100 procent eigendom van TPV,  ’s werelds grootste fabrikant van monitoren en lcd-tv’s. TP Vision heeft bijna 2.000 medewerkers in vestigingen over de hele wereld.

 

Aanvullend persmateriaal en aanvullende informatie

 

Noot voor de redactie: Video’s en high-res foto’s van TP Vision-producten zijn te vinden ophttp://www.tpvision.nl/pers/afbeeldingen.htmlTP Vision werkt in de Benelux samen met pr-bureau Check Twice, een samenwerkingsverband tussen MCS in Nederland en Quadrant Communications in België.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht