Industry Wire

Geplaatst door Emesa

Nieuwe vergelijkingssite Ticketscout maakt einde aan ondoorzichtige markt van concertkaartjes

Vandaag gaat TicketScout officieel van start. Het biedt consumenten de mogelijkheid op ieder moment – en tegen de beste prijs – kaartjes voor concerten en evenementen te kopen. Het nieuwe onafhankelijke vergelijkingsplatform zet tickets van honderden websites op een rij zodat bezoekers inzicht krijgen in waar ze die kunnen kopen en voor welke prijs. Het platform maakt gebruik van de nieuwste search- en datatechnieken en past deze gericht toe op de ticketingmarkt. Hierdoor worden resultaten razendsnel en overzichtelijk weergegeven en kunnen bezoekers eenvoudig de beste deal kiezen.
 
Normaliseren van ongestructureerde data
TicketScout is ontwikkeld vanuit de ambitie om de Nederlandse ticketmarkt – die ondoorzichtig en onoverzichtelijk is – voor het eerst volledig transparant en overzichtelijk te maken. Hiervoor normaliseert het platform veelal ongestructureerde data van meer dan honderd bronnen tot één bruikbare en overzichtelijke dataset. Dat biedt de gebruiker voortaan één centrale plek voor het vinden van kaartjes en maakt het zelfs mogelijk om bijvoorbeeld alle concerten of evenementen in een willekeurige stad in één overzicht te zien.
 
Toegankelijk voor de consument
Lennard Kooy, initiatiefnemer van TicketScout: “Ik stoorde me al jaren aan het volstrekt onoverzichtelijke karakter van de ticketmarkt. Ook vroeg ik me bij de aanschaf van concerttickets altijd af waar ik ze nou moest kopen en of ik wel de beste deal te pakken had. Met TicketScout hoef je niet langer verschillende dealsites, wederverkopers of ticketplatforms te doorzoeken. We hebben de markt voor het kopen van concert-, evenement- en attractieparktickets niet alleen transparant gemaakt, maar ook een stuk toegankelijker.” TicketScout is op ieder (mobiele) device te gebruiken. Via het platform kan de consument direct doorklikken naar de aanbieder, zonder dat daarvoor kosten in rekening gebracht worden. TicketScout is onderdeel van Emesa, het moederbedrijf van VakantieVeilingen en ActievandeDag.
www.ticketscout.nl
Over Emesa
Emesa is een internationale e-commerce speler in de vrijetijds- en reissector. Emesa wil de manier waarop mensen online shoppen leuker en spannender maken. Met innovatieve e-commerce platformen als VakantieVeilingen en ActievandeDag creëert Emesa nieuwe verkoopkanalen voor haar partners: topmerken uit de vrijetijds- en reiswereld. Emesa gebruikt big data technologie en marketing intelligence om consumenten het gewenste product tegen de voor hem of haar gewenste prijs aan te bieden en is in Nederland marktleider op het gebied van dynamic pricing in leisure. Bij Emesa werken zo’n 200 professionals, onder andere op het gebied van informatietechnologie, marketing en sales. Sinds 2015 is het concern ook in België actief. De onderneming zette in 2015 ruim 100 miljoen euro om.
www.emesa.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht