Nieuwkomer Tempur wint ‘Beste Folder Award Merken’
Intratuin wint drie jaar op rij de ‘Beste Folder Award Nationaal Non-Food’
Amsterdam, 18 mei 2017 – Tijdens de 21e editie van het Brievenbusreclame Congres zijn de ‘Beste Folder Awards 2017’ uitgereikt. Beddenspecialist Tempur heeft als eerste de titel ‘Beste Folder Award Merken’ in ontvangst genomen. In de categorie Nationaal Food werd de folder van supermarktketen Dirk als beste beoordeeld door de consument. Ook Intratuin viel dit jaar weer in de prijzen. Voor het derde jaar op rij winnen zij de ‘Beste Folder Award Nationaal Non-Food’. De publieksprijs die dit jaar voor de 5e keer georganiseerd werd, is een initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen. Adviesbureau Q&A voert jaarlijks de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing uit.
Beoordeling op acht aspecten
In de afgelopen weken hebben ruim 55.000 consumenten via www.debestefolder.nl gestemd op hun favoriete folder. De 58 deelnemende folders zijn beoordeeld op acht aspecten, namelijk: scherpste aanbiedingen, bevat producten die de consument wil kopen, informatief, overzichtelijk, biedt inspiratie, leukste producten, leesformaat en aantrekkelijkheid van de folder. Op basis van deze aspecten en het aantal beoordelingen zijn de winnaars van de ‘Beste Folder Awards’ verkozen.
Bijzonder hoge score voor Dirk
In de categorie Nationaal Food behaalde de folder van Dirk een bijzonder hoge score. Met een 8,33 als eindcijfer steekt de supermarktketen met kop en schouders boven alle deelnemende folders uit. Dirk behaalde zijn winst met name op de aspecten ‘scherpste aanbiedingen’ en ‘bevat producten die ik wil kopen’. Mede genomineerden Lidl en PLUS behaalden respectievelijk een 8,16 en 8,06 als eindscore.
Intratuin opnieuw in de prijzen
De strijd om de ‘Beste Folder Award’ ging er in de categorie Nationaal Non-Food heftig aan toe. Het verschil tussen de genomineerden was zeer gering. HEMA behaalde een eindscore van 7,81; een verschil van 0,09 ten opzichte van de winnaar Intratuin. Ook Blokker scoorde met een 7,74 niet ver onder het winnende eindcijfer. De tuincentraketen scoorde goed op alle aspecten, maar presteert het beste als het gaat om de aantrekkelijkheid van de folder en inspiratie.
Nieuwkomer Tempur wint in de categorie Merken
In deze editie van de ‘Beste Folder Awards’ werd de nieuwe categorie Merken toegevoegd. Binnen deze categorie kregen producenten en merkleveranciers de kans om deel te nemen. Uiteindelijk wisten twee beddenmerken zich te nomineren, maar gaat Tempur er als eerste met deze nieuwe award vandoor. De folder van Tempur krijgt een 6,56 als eindcijfer van het publiek. Auping behaalde een eindscore van 6,06.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.