Geplaatst door Monstarlab

Nodes Agency gaat verder onder de naam Monstarlab

De toonaangevende Europese digital agency Nodes heeft vandaag zijn rebranding bekendgemaakt. Het bedrijf gaat verder onder de naam Monstarlab en rondt daarmee de transitie naar de internationale digital consultancy af.

Nodes heeft een uitgebreide rebranding ondergaan en speelt daarmee in op de snelle bedrijfsgroei en herpositionering. De naamswijziging naar Monstarlab, zoals ook het moederbedrijf heet, en de nieuwe huisstijl vormen de belangrijkste onderdelen van de rebranding.

Het team blijft focussen op kansen binnen Nederland en kan hiervoor terugvallen op de beste technologie, design en adviesmogelijkheden die de internationale digital consultancy rijk is.

Monstarlab biedt digital consultancydiensten en maakt gebruik van bewezen en vooruitstrevende technologie. Het moderne bedrijf wil zich onderscheiden als alternatief ten opzichte van bestaande consultancybedrijven. Het bedrijf werkt samen met klanten in uiteenlopende sectoren en markten en helpt bedrijven groei te realiseren met behulp van technologie. De focus ligt hierbij op delivery en prachtig design.

Het digitale consultancybedrijf werkt samen met internationale klanten, zoals Hunter Douglas, P&G, AB InBev, Shake Shack, Gardens by the Bay en SoftBank. Monstarlab bestaat uit een team van 1.300 medewerkers verspreid over 25 kantoren in 17 markten, waaronder APAC, EMEA en Amerika.

Eerder dit jaar stond Monstarlab op de 174e plaats in de lijst met “High-Growth Companies Asia-Pacific 2020” in de Financial Times. Grote internationale investeringsbanken ondersteunen het bedrijf door middel van strategische investeringen.

Nodes is in 2008 opgericht en is uitgegroeid tot een van de verrassendste en innovatiefste digital agencies in Europa. Het bedrijfsmodel van Nodes bestaat uit advies, creativiteit, technologie en delivery. Het bedrijf heeft meer dan 150 medewerkers in dienst en bedient Avon, HSBC, Fujitsu, BBC, Kerzner en Princes Trust als klanten. Nodes werd in 2017 overgenomen door Monstarlab. Dit was de eerste overname van Monstarlab buiten Azië.

Hiroki Inagawa, Monstarlab Global CEO, zegt: “Nodes is van grote waarde gebleken en een belangrijk onderdeel van onze groep geworden sinds de overname in 2017. We zijn verheugd om het Nodes-team volledig te integreren in de Monstarlab-familie van 1.300 medewerkers verspreid over 17 markten. Met deze stap tillen we de creatieve en digitale mogelijkheden van de volledige groep naar een hoger plan, zodat we overal ter wereld digital consultancy van wereldklasse kunnen leveren. De klanten van Monstarlab profiteren van de voordelen van een werkelijk grenzeloze internationale consultancy met grootse ambities.”

Cem Yildiz, Engagement Director Monstarlab Netherlands, zegt: “Met Nodes lag onze focus al op het ontwikkelen van de beste digitale ervaringen en technologie om bedrijven te versterken en waarde te creëren. Als echte internationale organisatie hebben we nu toegang tot alle onze wereldwijde teams en medewerkers, ervaringen, vaardigheden en diensten van Monstarlab. Tegelijkertijd zijn we dankzij lokale aanwezigheid altijd dicht bij onze klanten en hun markten. Hierdoor kunnen we de groeiambities van onze klanten versneld realiseren en betekenisvolle digitale ervaringen leveren waarmee we het leven van mensen verbeteren en processen binnen de organisaties van onze klanten optimaliseren. We kijken uit naar de samenwerking met onze internationale collega’s en kunnen niet wachten om de ambities die we hebben voor Monstarlab te realiseren.”