Industry Wire

Nominaties Dutch PR Awards bekend

De jury van de Dutch PR Awards heeft maar liefst elf bureaus genomineerd om een kans te maken op prijs. De prijzen worden voor de vierde  maal uitgereikt aan de deelnemende bureaus met PR-campagnes in de vier categorieën Corporate/reputatie/strategie, Maatschappelijk, Business to Consumer en Business to Business. Op 2 juli  vindt de uiteindelijke verkiezing plaats tijdens een feestelijke PR Netwerk bijeenkomst. Kaarten voor deze bijeenkomst zijn te bestellen via www.dutchprawards.nl

Jury voorzitter Hans Koeleman: “Het was voor de jury een feest om de afgelopen week alle inzendingen te mogen lezen en te beoordelen. De inzendingen geven met recht een veelzijdig beeld wat de Nederlandse PR- en Communicatieadvies bureaus hun opdrachtgevers weten te bieden. Van opvallend creatieve cases tot gewoon zeer degelijke noest werk zonder franje maar met een uitstekend resultaat. Waar kun je als bureau het verschil maken? Gemiddeld kwamen de genomineerde cases uit op een rapportcijfer van bijna een acht en dat is hoog.”

De genomineerden zijn:

Corporate/reputatie/strategie

  • Bijl PR – KWF Kankerbestrijding – Wetenschap Dichtbij
  • Bex*communicatie – Crisiscommunicatie
  • De Issuemakers – Mijn bieb moet blijven

Maatschappelijke cases

  • Bijl PR – Randstad JEUGD OP ZOEK in beeld
  • Bex*communicatie – Campagne vakantiewerk
  • De Issuemakers –De Week van de Mediawijsheid 2014

Business to Consumer

  • Progress Communications – Windows XP:
  • Coopr – Welke bijnaam heeft jouw auto?
  • Leene Communicatie– Nuon Club Competitie

Business to Business

  • Coebergh PR – De Amersfoortse – Doorgaan.nl
  • LVB Networks – Foodbrigade

De jury van de Dutch PR Awards 2015 bestaat dit jaar uit Hans Koeleman (Directeur Corporate Communications KPN en voorzitter van de Dutch PR Awards jury), Paul Stamsnijder (oprichter en partner Reputatiegroep), Marjolein Meynen (hoofd afdeling communicatie Rijksmuseum Amsterdam), Ivar Nijhuis, (communicatieman van het Jaar 2014), Marco Aarnink (oprichter en vertrekkend ceo van Drukwerkdeal), Willem Overbosch (ceo Dutch Netwerk Group, MKB Servicedesk, De Zaak en ZZP Servicedesk), Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie) en David Gribnau (oud-voorzitter VPRA) en Anja De Hondt (BPRCA, Belgisch Genootschap van Public Relations en Public Affairs Adviseurs)

Over VPRA
De VPRA is de brancheorganisatie voor public relations en communicatieadviesbureaus. De VPRA behartigt de belangen van de leden en bevordert een professionele vakuitoefening, zowel qua inhoud als bedrijfsvoering. Hierbij vormt zij een platform voor ontmoeting en ontwikkeling van de aangesloten bureaus, hun directies en medewerkers.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht