NRF 2025: Retail’s Big Show Europe: gerenommeerde gasten voor een veelbelovende eerste Europese editie in Parijs

Brussel/Amsterdam, 18 juni 2025 – De allereerste editie van de Retail’s Big Show Europe belooft hét internationale topevenement voor de retailsector te worden in 2025. Dit nieuwe evenement, resultaat van de strategische samenwerking tussen de Paris Retail Week en de National Retail Federation (NRF), vindt plaats van 16 t/m 18 september 2025 op de beurslocatie van Paris Expo Porte de Versailles.
Deze bijzondere eerste editie, met als thema Retail Together, staat in het teken van de samensmelting van Noord-Amerikaanse en Europese expertise, met als doel een verenigde, duurzame en toekomstgerichte retailsector.
Bezoekers kunnen rekenen op meer dan 100 conferenties, waaronder keynotes, panelgesprekken, themasessies en expertbijdragen van internationale topsprekers over de belangrijkste uitdagingen van de sector.
Een ambitieus programma gericht op de toekomst van retail in Europa
Drie dagen lang delen CEO’s, retailleiders en topexperts van ketens zoals Action, Apple, Dalben Group, Morrisons, Google Cloud, Best Buy, Kiko Milano, Sephora, Scarpe & Scarpe, Galeries Lafayette, Zalando, Yamamay, Kingfisher, en KPMG hun visie op de huidige uitdagingen en kansen binnen de retail: van unified commerce en geavanceerde technologieën tot logistiek, duurzaamheid en meer. Artificiële intelligentie zal een prominente rol spelen, met sessies rond generatieve AI, voorspellend databeheer en gepersonaliseerde klantbeleving.
Hoogtepunten van het programma:
Dinsdag 16 september
- Openingskeynote – ‘We Belong to Something Beautiful’, door Guillaume Motte, CEO van Sephora
- Speciale bijdrage van Duncan Olby, Senior Director van Apple Wallet Payments International
- Themasessie – Een sucessvolle supply chain bouwen dankzij wendbaarheid, talent en AI, door Mark Irvin, EVP & Chief Supply Chain Officer van Best Buy
- Panelgesprek – Hoe AI de supply chain herdefinieert, met Marcello Pace, CEO van Scarpe & Scarpe/Pittarosso
- Themasessie – Samen bouwen aan een duurzamere en meet verantwoorde retailsector, door Francesco Pinto, directeur van Yamamay
- Bijdrage – Toekomstvisie: hoe agentic AI de retail transformeert, door Prue Mackenzie, Retail & CPG EMEA Director van Google Cloud
Woensdag 17 september
- Keynote – Hyperpersonalisatie: de toekomst van e-commerce herdefiniëren
- Laura Toledano, General Manager Frankrijk/VK/Ierland van Zalando
- François-Xavier Leroux, Partner KPMG
- Marc LOLIVIER, Algemeen directeur van de FEVAD (Federatie voor e-commerce en verkoop op afstand)
- Themasessie – Marketplaatsen omvormen tot geïntegreerde ecosystemen met sociale betrokkenheid, gepersonaliseerde beleving en duurzaamheid met Régis Pennel, E-Commerce directeur van de Galeries Lafayette en Romain Roulleau, Digital en E-Commerce directeur van Kingfisher
- Bijdrage – Hoe data en AI de relatie tussen merk en consument herdefiniëren, door Rob Saker, Global VP Consumer Industries GTM van Databricks
- Themasessie – Unified experiences: klantenbinding in winkels en online versterken, door Fernanda Dalben, CMO/Retail Marketing Expert van deDalben Group
Donderdag 18 september
- Keynote door Simone Dominici, CEO van KIKO Milano
- Keynote door Rami Baitieh, CEO van Morrisons
Met een hoogwaardig programma, een sterke focus op toekomstgerichte ontwikkelingen en een aanpak die inspeelt op de grote uitdagingen in de sector – van AI en ESG-criteria tot unified commerce en winkelinnovatie – biedt NRF 2025: Retail’s Big Show Europe een unieke kans om inspiratie op te doen, te netwerken en actief bij te dragen aan de toekomst van retail. Samen met de bekendste namen uit de sector verkennen deelnemers de nieuwste trends, ontdekken ze concrete oplossingen en verrijken ze hun netwerk in een internationale en interactieve omgeving.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.