Oberon interactive schrapt de term ‘interactive’ en wordt gewoon Oberon

Vanaf maandag 25 januari heeft Oberon een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een iets veranderde naam. Deze naamsverandering was nodig omdat de werkzaamheden van het bedrijf de laatste jaren veranderd zijn.
“De term Interactive in “Oberon Interactive” komt uit de reclamewereld waar we vroeger sterk waren.” zegt Hans-Peter Harmsen, directeur van Oberon. “Het staat daar voor alles wat digitaal is. Maar voor het huidige Oberon doet deze term geen recht meer. We houden ons bezig met de ontwikkeling van serieuze online software en websites. Weg uit de vluchtige reclamewereld. Het is dus tijd voor een naamsverandering. Gewoon… Oberon dus.”
Door de merknaam en het nieuwe logo een meer professionele uitstraling te geven wil Oberon duidelijk laten zien waar ze voor staan: samenwerking. Dat is samenwerking in scrum teams maar ook nadrukkelijk de samenwerking met de klant.
Oberon bestaat 22 jaar en is ooit begonnen met de ontwikkeling van informatiezuilen, en screensavers. Later volgden games, chatbots en online campagnes. Rond 2010 kwam er meer focus op mobile app development. Tegenwoordig werken er 23 mensen en staat Oberon bekend om sterke online producten zoals: de My T-Mobile app, Nutricia Voor Jou, online leerplatform 24boost en de boekingssystemen van verschillende VVV’s.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.