Geplaatst door Okta

Okta’s Business at Work toont snelle digitale transformatie van bedrijfsleven in 2020 aan

AMSTERDAM – 28 januari 2021 – Vandaag publiceert Okta, Inc. (NASDAQ:OKTA), de toonaangevende onafhankelijke leverancier van identity management oplossingen, zijn 7e Business @ Work rapport. Dit rapport geeft inzicht in welke software-applicaties organisaties het afgelopen jaar hebben gebruikt voor hun werk – gebaseerd op de inlogactiviteiten van Okta’s meer dan 9.400 klanten voor meer dan 6.500 geïntegreerde apps. Het rapport maakt nogmaals duidelijk dat technologie van de ene op de andere dag cruciaal is geworden, doordat het werknemersl in staat stelt om van huis uit te werken.

Het thuiswerken waar COVID-19 werknemers over de hele wereld toe dwong, leidde tot volstrekt andere behoeftes van organisaties, zo blijkt uit de data van Okta. Van de top tien hardst groeiende apps in 2020, staat 90% van de apps dit jaar voor het eerst in die lijst.

De snelst groeiende apps in 2020: Deze 10 apps in het Okta Integration Network (OIN) groeiden het snelst in 2020 (met uitzondering van Snowflake zijn deze allemaal nieuw in de lijst) en maakten remote werken:
• Amazon Business: 341% groei t.o.v. vorig jaar – helpt organisaties om hun werknemers te voorzien van benodigdheden voor hun thuiswerkplek
• Miro: 301% groei t.o.v. vorig jaar – biedt whiteboard-functionaliteit voor teams
• Figma: 236% groei t.o.v. vorig jaar – ontwerp en prototyping software die virtuele whiteboard- en presentatie-tools biedt
• Monday.com: 149% groei t.o.v. vorig jaar – projectmanagement-tool
• Fortinet Fortigate: 149% groei t.o.v. vorig jaar – next-gen firewall- en IT-security-tool
• Lattice: 109% groei t.o.v. vorig jaar – personeelsmanagementplatform
• Snowflake: 105% groei t.o.v. vorig jaar – cloud gebaseerde data-opslag-tool
• Carbon Black: 88% groei t.o.v. vorig jaar – endpoint en workload bescherming / beveiligingsplatform
• Sentry: 86% groei t.o.v. vorig jaar – helpt ontwikkelaars hun code te optimaliseren
• 1Password: 81% groei t.o.v. vorig jaar – wachtwoordmanager

In het rapport is ook speciale aandacht voor de impact van COVID-19 op het gebruik van onder andere fitness- en wellness-apps, reis-apps, HR-apps en security-apps. Het rapport is hier te downloaden.

Over Okta
Okta is de toonaangevende onafhankelijke aanbieder van identity voor de business. De Okta Identity Cloud maakt het voor organisaties mogelijk om op een veilige manier de juiste mensen op het juiste moment met de juiste technologieën te verbinden. Met meer dan 6.500 vooraf gebouwde integraties met applicaties en infrastructuuraanbieders kunnen Okta-klanten eenvoudig en veilig gebruik maken van de beste technologieën voor hun organisatie. Meer dan 9.400 organisaties, waaronder Just Eat Takeaway.com, Mazars, De Belgische Voetbalbond, Siemens, T-Mobile en Oxfam vertrouwen op Okta om de identiteit van hun werknemers en klanten te helpen beschermen.
.