Geplaatst door TomTom

TomTom Telematics voor tweede jaar meest toonaangevende leverancier van fleet managementoplossingen in Europa

Amsterdam, 8 september 2016 – Voor het tweede jaar op rij is TomTom Telematics door Berg Insight, een van de vooraanstaande M2M/IoT-marktanalistenbedrijven, erkend als grootste en meest innovatieve leverancier van fleet managementoplossingen in Europa.

Dat staat te lezen in de onlangs gepubliceerde elfde editie van het Berg Insight Fleet Management in Europe-rapport.

Johan Fagerberg, CEO van Berg Insight: “De Europese fleet managementmarkt bleef in 2016 snel groeien, gedreven door toenemend bewustzijn in de zakelijke voordelen die connected voertuigen organisaties kunnen opleveren. We verwachten dat er eind 2016 in Europa meer dan 6,2 miljoen actieve telematica-apparaten zijn, waarvan er dit jaar ongeveer 1,8 miljoen zijn verkocht. TomTom Telematics wist dit altijd al zeer succesvol te gelde te maken en zag zijn omzet jaar-op-jaar stabiel groeien. De innovatieve telematicaoplossingen voor commerciële voertuigen die het bedrijf biedt, zijn essentieel gebleken bij de ondersteuning van de groei van het aantal abonnees de afgelopen jaren. Het bedrijf is nu de grootste leverancier van fleet managementoplossingen in de Europese markt.”

“Voor ons als bedrijf is het een fantastische prestatie om twee jaar op rij door Berg Insight te worden erkend. Het is een bewijs van onze focus op continue innovatie en het ontwikkelen van ons partnerprogramma”, zegt Thomas Schmidt, Managing Director van TomTom Telematics. “In het afgelopen jaar hebben we een aantal nieuwe samenwerkingen en integraties aangekondigd, waardoor we als bedrijf te maken krijgen met nieuwe klantsegmenten en die onze ambities versterken om bedrijven met een wagenpark te ondersteunen bij hun digitale transformatie.”

Over TomTom
Bij TomTom (TOM2) is het onze missie om technologie zo eenvoudig in het gebruik te maken, dat iedereen meer kan bereiken. Wij hebben eenvoudig te gebruiken navigatieapparatuur gecreëerd, die miljoenen mensen helpt te komen waar zij heen willen. Vandaag de dag blijven we het complexe vereenvoudigen, waardoor we technologie voor iedereen bereikbaarder maken. We hebben vier klantgerichte businessunits: Consumer, Telematics, Automotive en Licensing.

We maken eenvoudig te gebruiken navigatieapparatuur, sporthorloges en actiecamera’s voor consumenten. We stellen bedrijven met voertuigen in staat de wagenparkefficiëntie makkelijker te beheren en te verbeteren, en tegelijkertijd de algehele bedrijfsprestaties te vergroten met onze Telematics-oplossingen. We bieden ook een wereldwijd toonaangevend platform met realtime kaarten, dat de drijvende kracht is achter innovatieve, locatiegebaseerde diensten en automatisch rijden dichterbij brengt voor de automotive sector.

We zijn opgericht in 1991 en hebben ons hoofdkantoor in Amsterdam. Wereldwijd hebben we 4.600 werknemers en we verkopen onze producten over de gehele wereld.

Over TomTom Telematics

TomTom Telematics is een businessunit van TomTom die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. WEBFLEET is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de toonaangevende aanbieders van telematicaoplossingen in de wereld met meer dan 650.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, en de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Meer dan 45.000 klanten profiteren elke dag van het hoogste niveau voor wat betreft beveiliging, kwaliteit en beschikbaarheid van de ISO 27001:2013-gecertificeerde diensten die opnieuw geaudit zijn in november 2015.

Meer informatie is te vinden op http://www.tomtom.com/telematics.