Ondernemers vinden kwaliteit dienstverlening belangrijker dan product

NIEUWEGEIN, 20140611 — B2B Rating heeft onderzoek laten verrichten naar de niet financiële informatie behoefte van ondernemingen over ondernemingen. Uit het onderzoek is gebleken dat Ondernemend Nederland behoefte heeft aan inzicht in de kwaliteit van haar eigen dienstverlening en die van haar (toekomstige) zakenpartners. De behoefte beslaat elf prestatiegebieden waarbij het niet draait om het product maar om de kwaliteit van de dienstverlening.

Dit is informatie die bedrijven helpt bij het verbeteren van haar eigen dienstverlening en het helpt haar bij het kiezen van een geschikte (toekomstige) zakenpartner. De eerste zal de reputatie van de onderneming verbeteren. Voor de tweede is transparantie nodig.
Openbare klantratings, en dus transparantie over de kwaliteit van de zakelijke dienstverlening, helpt bedrijven bij het verbeteren van hun eigen kwaliteit en stimuleren hun zakenrelaties dat ook te doen. Dat resulteert in nog betere reputatie van bedrijven en dus loyalere klanten en duurzame klantrelaties. Het helpt bedrijven ook in de toekomst een zakenpartner te kiezen die beter bij hen past, die voldoet aan hun eisen.

In deze tijd waar het moeilijk is financiering van buitenaf voor elkaar te krijgen is het voor bedrijven van groot belang dat hun zakenpartners op tijd betalen. Niet op tijd en slecht betalende bedrijven komen meteen aan het licht. Als bedrijf kunt u van deze informatie gebruik maken om heldere afspraken te maken over betalingen of u kunt besluiten niet met het bedrijf in zee te gaan. De afnemer is beter af als zij publiekelijk transparantie biedt over de kwaliteit van de dienstverlening van haar zakenpartner. Vervelend voor de leverancier maar het dwingt hem wel zijn klant serieus te nemen.

B2B Rating biedt een onafhankelijk, veilig en anoniem internet platform aan waar werknemers namens hun bedrijf een rating in kunnen vullen over de commerciele zakenpartners van hun werkgever. Tevens kunnen bedrijven bedrijfsratings op dit platform raadplegen. Mensen kunnen zich inschrijven voor een kwartaalnieuwsbrief. Bedrijven kunnen een B2B icoon op hun website plaatsen die direct verwijst naar hun klantratings. Door middel van dit icoontje kunnen zij hun relaties vragen een rating over hen in te vullen en dus transparantie te bieden. Alle vier diensten zijn kosteloos.

B2B Rating biedt ook gedetailleerde management rapportages aan die bedrijven helpt inzicht te krijgen in de markt. Het is ook mogelijk een advertentie en/of een link te laten plaatsen op de website.
B2B Rating is een eenmansbedrijf, de eigenaar is Rosita Hanoman. Er werken 4 freelancers in diverse rollen voor het bedrijf. Het bedrijf is sinds 21 september 2013 online en heeft meer dan 75000 bezoekers en meer dan 3000 Facebook likes.

De missie van B2B Rating is: transparantie bewerkstelligen, ervaringen delen mogelijk maken, samenwerking tussen bedrijven verhogen en verbinden van bedrijven. Dit resulteert in hogere kwaliteit van de zakelijke dienstverlening en dus in een sterkere klantrelatie; loyalere klanten en duurzame relaties.