Industry Wire

Geplaatst door Groupon

Onderzoek: werken aan persoonlijke ontwikkeling belangrijker dan uiterlijk

Amsterdam, 5 oktober 2015 – Maar liefst 90 procent van de Nederlanders vindt het van groot belang te werken aan hun persoonlijke ontwikkeling. Met name jongeren (100 procent) zijn hier mee bezig. Naarmate mensen ouder worden wordt dit percentage lager: 65-plussers halen het gemiddelde naar beneden en scoren 78 procent. Daarnaast blijkt dat mensen er minder snel geld voor over hebben iets aan hun uiterlijke vertoning te veranderen dan in hun persoonlijke ontwikkeling te investeren.

Dit blijkt uit onderzoek van dealsite Groupon onder meer dan 1.000 Nederlanders*, naar de wil en mogelijkheid van Nederlanders om te werken aan hun persoonlijke ontwikkeling en verbeteren van uiterlijk.

Geld en tijd zijn factoren die ons tegenhouden
Ondanks dat we wel de ambitie hebben om aan onszelf te werken, lukt het toch niet altijd. Zo blijkt geld voor 42 procent van de respondenten een obstakel om met persoonlijke ontwikkeling aan de slag te gaan. Voor uiterlijke verbeteringen is geld voor 49 procent een bezwaar. Nederlanders hebben dus minder geld over voor uiterlijke verbetering dan persoonlijke ontwikkeling. Dit geldt met name voor jongeren, 80 procent heeft niet het budget voor uiterlijke verbetering. Tijdgebrek weerhoudt Nederlanders vaak met persoonlijke ontwikkeling aan de slag te gaan (40 procent). Bijna een derde zegt überhaupt niet te weten waar en hoe te moeten beginnen met persoonlijke ontwikkeling.

Reizen draagt bij aan persoonlijke ontwikkeling
Meer zien van de wereld (76 procent) en avontuurlijker zijn (59 procent) scoren het hoogst op de vraag wat Nederlanders graag aan persoonlijke ontwikkeling willen doen. We zijn bereid onze beperkingen over boord te gooien om dit te kunnen doen. Ook wil meer dan de helft van de Nederlanders een nieuwe hobby (58 procent) zoeken of een nieuwe taal te leren (60 procent). Een kookcursus volgen (51 procent) staat ook op ons verlanglijstje om onszelf te ontwikkelen. Meer vrouwen (46 procent) dan mannen (31 procent) zouden graag aan yoga doen of in retraite gaan.

Shurendy Gerardus, directeur bij Groupon over het onderzoek: “Het is goed om te zien dat Nederlanders graag in ontwikkeling blijven en open staan om nieuwe dingen te proberen. Maar zoals bij vele goede voornemens, komt het er in de praktijk niet altijd van. Bij Groupon proberen we mensen te inspireren en stimuleren om ook daadwerkelijk de koe bij de horens te vatten en aan de slag te gaan. Onze deals uit de Local Stars-campagne die vandaag start met onder andere diverse cursussen, sportdeals en massages kunnen daarbij het eerste duwtje in de rug zijn.”

Jongeren vinden het van groot belang zich te ontwikkelen
Leeftijd speelt een grote rol bij de wil om aan persoonlijke ontwikkeling te doen. Voor alle ondervraagde jongeren is dit van belang (100 procent). Zij denken zich hierdoor vooral gelukkiger (77 procent) en zelfverzekerder te voelen (72 procent). Hoe ouder mensen worden, hoe minder ze aan persoonlijke ontwikkeling willen doen en hoe blijer ze zijn met zichzelf. 22 procent van de 65-plussers vindt persoonlijke ontwikkeling niet nodig omdat zij blij zijn met zichzelf. Bij de jongeren onder de 25 is niemand het hiermee eens. Mannen zien over het algemeen minder obstakels dan vrouwen bij de mogelijkheid om zich persoonlijk te ontwikkelen. 24 procent van de mannen en 15 procent van de vrouwen ziet geen obstakels.

Uiterlijke verbetering geeft jongeren zelfvertrouwen
Naast onze persoonlijke ontwikkeling vinden we het ook belangrijk werk te maken van ons uiterlijk. Meer dan de helft van de Nederlanders (53 procent) hoopt dat ze zich zelfverzekerder voelen wanneer ze aandacht besteden aan hun uiterlijk. Met name jongeren zijn veel met uiterlijk bezig in de zoektocht naar zelfvertrouwen. Jongeren halen het gemiddelde hier enorm omhoog. 81 procent van de respondenten tot 25 jaar denkt dat ze zich zelfverzekerder zullen voelen. Dit percentage daalt naarmate de leeftijd hoger wordt.

—-

*Over het onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd in september 2015 door Groupon onder 1.069 Nederlandse mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder.

Over Groupon
Groupon [NASDAQ: GRPN] is een wereldwijde aanbieder van lokale deals en dé plek om aankopen te doen waar en wanneer jij dat wilt. Door Groupon’s wereldwijde schaalvoordelen en netwerk, biedt het bedrijf overal ter wereld de beste deals aan.

Via de Groupon-website of -app ontdekken consumenten het beste uit hun stad met Groupon ‘Lokaal’, genieten zij van vakanties met Groupon ‘Hotels & Reizen’ en krijgen scherpe kortingen op onder andere elektronica, mode en interieur met Groupon ‘Producten’.

Voor ondernemers is Groupon een marketing- en salesplatform met een groot bereik waarmee nieuwe, nieuwsgierige en aantrekkelijke klanten worden aangetrokken. Groupon biedt ondernemers een reeks aan services om hun bedrijf te laten groeien en effectiever te opereren, waaronder op maat gemaakte deals, een online reserveringssysteem en waardevolle klantinzichten tijdens en na afloop van de deal.

Om de beste deals te bekijken of de Groupon-nieuwsbrief te ontvangen, ga naar www.groupon.nl of download de mobiele app via www.groupon.nl/mobile. Voor meer informatie over Groupon-oplossingen voor ondernemers en samenwerkingsmogelijkheden, ga naar works.groupon.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht