Geplaatst door Softshare

O’Neill stapt over op EDI-oplossingen van Softshare

De EDI-oplossing van Softshare maakt het uitwisselen van data mogelijk tussen de heterogene bedrijfssystemen van O’Neill en haar toeleveranciers en klanten. Bedrijfsgegevens en -documenten, zoals orders, orderbevestigingen, artikel-, prijs- en voorraadinformatie, uit verschillende bronnen en platformen worden automatisch geconverteerd naar één bedrijfssysteem. De nieuwe EDI-oplossing bespaart O’Neill tijd en kosten en minimaliseert de kans op fouten.

O’Neill koos voor Softshare omdat de open architectuur van Softshare Delta ervoor zorgt dat de gewenste integratieoplossing eenvoudig op maat ontworpen kon worden. Softshare Delta ‘vertaalt’ gegevens uit heterogene systemen en integreert samen met ECS, de communicatieserver van Softshare, de vele verschillende applicaties, databases en e-commerce formaten van O’Neill en haar toeleveranciers/klanten. Softshare Delta ondersteunt naast de strikte industriële standaarden voor EDI, ook XML business frameworks, zoals ebXML, en SOAP, en de veel minder strikte formaten zoals CSV en zelfs Excel. Hierdoor zijn de partners van O’Neill niet genoodzaakt om hun gegevens om te zetten naar kostbare EDI-standaarden. Met de nieuwe EDI-oplossing kan O’Neill een einde maken aan het tijdrovende, dure en foutgevoelige proces van het handmatig invoeren van bestellingen die op papier binnen komen.

Robert Jan Paape, European Retail IT Manager van O’Neill: “De EDI-oplossingen van Softshare zijn begin dit jaar geïmplementeerd, en we ervaren nu al de voordelen. Niet alleen is de communicatie met onze toeleveranciers en klanten geautomatiseerd, maar ook tussen onze interne systemen. Dankzij Softshare kunnen we nu alle voordelen van EDI benutten. Dit maakt het mogelijk dat alle bedrijfsgegevens en -documenten foutloos op de juiste plaats en tijd worden afgeleverd.”