Geplaatst door Fiverr

Online uitstraling en klantgedrag bepalend voor ondernemers’ interesse

AMSTERDAM, 14 oktober 2021 -Nederlandse ondernemers zijn druk bezig hun online imago op te poetsen en te moderniseren. Dit blijkt uit de periodieke ‘Kleinbedrijf Behoeftenbarometer’ van freelanceplatform Fiverr. Naast uitstraling onderzoekt een groeiend aantal ondernemers door middel van Google Analytics wat klanten en websitebezoekers ervaren. Dat duidt op een toename in de wens online en offline beter te verbinden. Fiverr voorspelt aan de hand van miljoenen zoekopdrachten wereldwijd en op landelijke niveau wat de trends zijn voor ondernemers.

De top drie zoekopdrachten van Nederlandse ondernemers op Fiverr:

Moderne logo’s – 203% stijging
Google Analytics – 96% stijging
B2B Lead Generation – 59% stijging

“Het is absoluut niet gek dat nieuwe ontwerpen van logo’s zo populair zijn bij bedrijven”, verklaart Peggy de Lange, verantwoordelijk voor internationale expansie van Fiverr, de populairste zoekopdracht. “Het is online drukker geworden en branding is voor bedrijven steeds belangrijker. Een logo is daarvan vaak het vertrekpunt en het visitekaartje naar buiten toe, in apps, op een website en in klantcontact.”

Verder valt op dat Nederlandse ondernemers in toenemende mate in de data duiken. Google Analytics-diensten zijn in trek. De Lange: “Een goed teken dat steeds meer ondernemers inzichten uit data halen. Online zoekgedrag analyseren, levert vaak zeer relevante conclusies op, waardoor het makkelijker wordt een website of marketingplan aan te scherpen.”

Tot slot is B2B lead generatie, het proces om potentiële klanten te identificeren en hun belangstelling te wekken, in trek als zoekopdracht bij Nederlandse ondernemers. De groei van het aantal zoekopdrachten naar ondersteuning bij het aantrekken van nieuwe, zakelijke klanten toont dat ondernemingen staan te springen om zaken te doen met anderen.

Wereldwijde gegevens

Wereldwijd noteert Fiverr een groei in aanvragen omtrent webshops. Met name Shopify en Amazon-diensten zijn populair. Verder valt op dat Klaviyo populair is. Dit e-mailmarketing platform helpt ondernemers om klanten effectiever te bereiken en een community te bouwen. De volgende diensten en technologieën zijn de top trending zoekopdrachten op Fiverr, wereldwijd, over de laatste zes maanden.

Shopify sales funnel; 235% stijging in zoekopdrachten
Amazon PPC Campagne; 171% stijging
Online Cursus Inhoud; 166% stijging
Klaviyo; 139% stijging
Kajabi; 135% stijging
Landschapsontwerp; 100% stijging
GoHighLevel; 94% stijging
Google Maps; 94% stijging
Google Adwords; 93% stijging
Facebook creatie; 90% stijging

Deze diensten en technologieën zijn populair onder kleine bedrijven, wat betekent dat er immense mogelijkheden zijn voor professionals met talent in deze gebieden. Terwijl freelancers op Fiverr vrij zijn om hun eigen tarieven te bepalen, verdienen degenen die momenteel Amazon PPC Campagne diensten verkopen tot $10.000 per project, en Shopify Sales Funnel professionals verdienen tot $2.195 per project. Een verdere uitsplitsing van de verdiensten kan hier worden gevonden.

“Langzaam maar zeker verwelkomen bedrijven over de hele wereld hun klanten weer volledig. Maar door de digitale transformatie die tijdens de pandemie heeft plaatsgevonden, zijn de manieren waarop dit gebeurt nieuw en anders,” zegt De Lange. “Ondernemers maken gebruik van innovatieve technologieën en diensten om digitaal te communiceren, terwijl ze ook werken aan het creëren van gepersonaliseerde ervaringen. Nu hybride benaderingen van bedrijfsvoering, de combinatie tussen online en offline, de nieuwe norm worden, kan het wereldwijde netwerk van freelance talent van Fiverr ervoor zorgen dat bedrijven hun voordeel doen met de aanzwengelende massa.”
Over Fiverr
De missie van Fiverr is om de manier waarop de wereld samenwerkt te veranderen. Sinds 2010 loopt het platform voorop in het vormgeven van de toekomst van werk door bedrijven groot en klein te verbinden met vakbekwame freelancers die digitale diensten aanbieden in meer dan 500 categorieën, verdeeld over negen categorieën waaronder grafisch ontwerp, digitale marketing, programmeren, video en animatie. In de twaalf maanden voorafgaand aan 30 juni 2021 kochten vier miljoen opdrachtgevers in meer dan 160 landen een breed scala aan diensten van freelancers. Lees meer over de toekomst van werk op fiverr.nl, onze blog te lezen en ons te volgen op Facebook, Twitter en Instagram.

Over de Kleinbedrijf Behoeftenbarometer
Elke dag zoeken miljoenen eigenaren van kleine ondernemingen van over de hele wereld op Fiverr naar de dingen die ze nodig hebben. Met de diensten die zij zoeken en de zoektermen die zij gebruiken, kan Fiverr voorspellen wat belangrijk is, wat trending is en wat de toekomst biedt voor deze kleine ondernemingen. Een volledig overzicht van wereldwijde en landelijke trends is hier te vinden.