Industry Wire

Content curatie platform ZEEF.com haalt 1,2 miljoen Euro op

Amsterdam, 24 september 2014 – De Amsterdamse start-up ZEEF.com heeft € 1,2 miljoen Euro opgehaald in een serie A financieringsronde. De financiering wordt gebruikt om de technische innovatie van het platform te versnellen en geeft de wereldwijde commerciële activiteiten een boost.

Met de nieuwe financiering kan ZEEF belangrijke functies aan het platform toevoegen, zoals mobiele functionaliteiten en location based search. Daarnaast wil het bedrijf de gebruiksvriendelijkheid van het platform verder ontwikkelen. ZEEF is van plan een kantoor in New York te openen om van daaruit haar commerciële activiteiten in de Amerikaanse markt uit te breiden.

‘Deze financieringsronde versterkt onze positie aanzienlijk en geeft ons de financiële middelen om met ZEEF een stap dichter bij onze droom te komen: het toonaangevende content curatie platform in de wereld worden’, zegt Klaas Joosten, oprichter en CEO van ZEEF.

Iedereen kan een content curator zijn, we doen het eigenlijk allemaal dagelijks via social media. Een content curator zeeft, sorteert, rangschikt en deelt namelijk informatie rond een bepaald onderwerp. Dit kan hij nu ook doen op een eigen pagina op het platform van ZEEF. Of het nu gaat om alle ins en outs op het gebied van zeilen, de leukste sneakers of een informatiepagina over Apple, alle relevante links over deze onderwerpen kan de content curator samenbrengen op zijn eigen ZEEF-pagina. Het uitgangspunt van ZEEF is dat het toevoegen van menselijke kennis aan zoekmachines als Google de beste manier is om de meest relevante informatie over een bepaald onderwerp naar boven te krijgen.

‘ZEEF is eenvoudig in het gebruik, gratis beschikbaar en de kracht van crowdsourcing levert goede resultaten. Ik ben er van overtuigd dat ZEEF een wereldwijde community op kan bouwen die het platform gebruikt als kennisbank’, zegt Arthur Kosten, een van de investeerders die heeft deelgenomen aan de financieringsronde.

Een van de belangrijkste kenmerken van ZEEF, in vergelijking met traditionele directories en andere content curatie platformen, is dat de ZEEF lijstjes ook kunnen worden ingebed als widget op andere websites. Deze widgets zijn zeer effectief gebleken in het doorverwijzen van bezoekers naar een ZEEF-pagina en bieden meerwaarde voor lezers.

Over de investeerders
De deelnemende angel investeerders in deze ronde zijn ervaren online marketeers. Sommigen van hen waren actief betrokken bij de start en groei van Booking.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht