Industry Wire

Geplaatst door Oogst

Oogst ondersteunt sociaal crowdfunding initiatief Lendahand

Online marketing bureau Oogst ondersteunt Lendahand, een sociaal crowdfunding initiatief dat financiering aantrekt voor ondernemers in ontwikkelingslanden, op gebied van online marketing. Lendahand onderscheidt zich ten opzichte van de sociale banken in Nederland door een link te leggen tussen de investeerder in Nederland die kapitaal beschikbaar stelt en de MKB ondernemer in het ontwikkelingsland. Ook komt 100% van het verstrekte kapitaal bij de ondernemers terecht en worden investeerders op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

Oogst ondersteunt Lendahand met advies en uitvoering op het gebied van online marketing. Hieronder vallen diensten als het werven van bezoekers en leads via online advertentiecampagnes, zoekmachine optimalisatie en het meten van bezoekersgedrag op de website.

Nico Maessen, Managing Partner Oogst: “Het sociale karakter van Lendahand spreekt ons zeer aan. Wij verkeren in de gelukkige positie dat we in een werelddeel ondernemen waar alle voorzieningen prima geregeld zijn. Wij delen dan graag onze kennis en kunde om dit sympathieke concept te ondersteunen.”

Peter Heijen, oprichter en Managing Partner van Lendahand legt uit: “In opkomende landen hebben erg kleine bedrijfjes vaak toegang tot financiering via microkredieten. Grote ondernemingen hebben toegang tot financiering via grote lokale of internationale banken. Maar juist de Kleine Ondernemingen vallen tussen wal en schip. Lendahand selecteert en partnert met lokale financiële instellingen die gespecialiseerd zijn in het verstrekken van leningen aan succesvolle kleine bedrijven. Via de Lendahand website kunnen investeerders kiezen in welke ondernemingen ze willen investeren en we zijn blij met de expertise van Oogst om ons online beter vindbaar te maken.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht