Geplaatst door OpenCompanies

OpenCompanies lanceert nieuwe app met financiële reputatie check

AMSTERDAM, 22 september 2016 – Als ondernemer wil je snel weten met wie je zaken doet. Hoe betrouwbaar is het bedrijf op financieel vlak en welke gegevens zijn er beschikbaar om goed zaken te kunnen doen? OpenCompanies lanceert vandaag om die reden een nieuwe app, die in één oogopslag de juiste financiële scores en actuele bedrijfsinformatie weergeeft.

Altijd alle bedrijfsgegevens in je broekzak

Via de app zoek je snel en eenvoudig op de naam van je klant, KvK-nummer of handelsnaam, waarna je een overzichtspagina van het bedrijf krijgt. Deze algemene informatie is gratis beschikbaar en is vollediger dan bij de Kamer van Koophandel. Het biedt ondernemers inzicht in de contact- en factuurgegevens van het bedrijf, het jaar van oprichting, de rechtsvorm en nog veel meer.

Vervolgens wordt er ook aangegeven tot welk bedrag je veilig zaken kunt doen, hoe dat in verhouding staat tot het gemiddelde in de branche, wat de kans is dat je niet wordt betaald en een berekening van wanneer het bedrijf gemiddeld betaalt.

Inhoudelijk completer dan de Kamer van Koophandel

OpenCompanies biedt een snel en gemakkelijk alternatief voor de huidige app van de Kamer van Koophandel. De meningen over de KvK app liegen er niet om: ze zijn overwegend negatief en richten zich vooral op verouderde gegevens die slecht bruikbaar zijn.

Om ondernemers die kampen met deze klachten te voorzien van een alternatief, biedt OpenCompanies deze en andere gebruikers de gratis app. De financiële inzichten kunnen daarbij een maand gratis worden uitgeprobeerd.

In het gratis gedeelte van de app zijn er mogelijkheden om direct contact te maken met een bedrijf via telefoonnummer of email, de gegevens op te slaan of te delen en de route-navigatie gegevens op te vragen.

Over OpenCompanies

OpenCompanies is een online startup die financiële inzichten biedt van alle bedrijven in Nederland. Deze inzichten helpen bij het bepalen of het slim is om zaken te doen met een specifiek bedrijf en hoe de branche ervoor staat.