Geplaatst door OpenTable

OpenTable analyseert eetgewoonten in Amsterdamse restaurants

• Meer dan 68% van de reserveringen in Amsterdam op OpenTable zijn afkomstig van gasten die buiten de stad wonen. • De meeste gasten die in Amsterdam eten komen uit Londen, New York en San Francisco. • De populairste reservering in Amsterdam is een diner voor 2 personen om 20:00 uur. • Bijna de helft van de reserveringen in Amsterdam wordt met een mobiel apparaat gemaakt.

Amsterdam, 25 juni 2018 – OpenTable, ’s werelds grootste online reserveringsplatform voor restaurants, presenteert vandaag inzichten in de eetgewoonten van restaurantgasten in Amsterdam.

Amsterdam is een hotspot voor reizigers, met een variatie aan verschillende eetculturen en een uitgebreide keuze aan eetgelegenheden. Het lijkt erop dat deze stad dan ook een enorme trekpleister is voor de gasten van OpenTable. De meest recente data laten zien dat meer dan 68% van de reserveringen in Amsterdam die gemaakt zijn via OpenTable, van gasten van buiten de stad zijn. London, New York en San Francisco sturen de meeste foodies naar de stad.

De gegevens laten ook zien dat de bezoekers van Amsterdam graag vooruit plannen als het om uiteten gaat. Meer dan de helft (56%) maakt een reservering voordat dat ze van plan zijn uiteten te gaan. Om precies te zijn is het gemiddelde aantal dagen dat de gasten vooruit boeken via OpenTable online 7 dagen, en voor de app is het gemiddelde 4 dagen. Bijna de helft (49%) van de reserveringen in de stad is bovendien afkomstig van een mobiel apparaat.

OpenTable heeft ook de meest populaire vorm van een restaurantreservering onthuld voor Amsterdam, de meeste reserveringen zijn namelijk voor een diner voor twee personen om 20:00 uur. De klassieke internationale keuken is de populairste keuze voor restaurantgasten in de stad, waarbij Steak, Italiaans, Amerikaans en Europees de top 5 compleet maken.

“Amsterdam is een wereldberoemde bestemming voor reizigers en fijnproevers,” zei Adrian Valeriano, VP, EMEA, voor OpenTable. “Het is fantastisch om te zien hoe onze internationale gasten de kans pakken om voorafgaand aan de trip naar Amsterdam een reservering te maken. Hierdoor hoeven ze zich alleen nog maar druk te maken over wat ze van het menu zullen gaan bestellen als ze eenmaal in de stad zijn. Nu we het zomerseizoen ingaan kunnen we niet wachten om nog meer internationale gasten kennis te laten maken met onze restaurant partners in Amsterdam.”

-Einde–

OpenTable, part of Booking Holdings, Inc. (NASDAQ: BKNG), is the world’s leading provider of online restaurant reservations, seating more than 25 million diners per month via online reservations across more than 46,000 restaurants. The OpenTable network connects restaurants and diners, helping diners discover and book the perfect table and helping restaurants deliver personalized hospitality to keep guests coming back. The OpenTable service enables diners to see which restaurants have available tables, select a restaurant based on verified diner reviews, menus, and other helpful information, and easily book a reservation. In addition to the company’s website and mobile apps, OpenTable powers online reservations for nearly 600 partners, including many of the Internet’s most popular global and local brands. For restaurants, the OpenTable hospitality solutions enable them to manage their reservation book, streamline their operations, and enhance their service levels. Since its inception in 1998, OpenTable has seated over 1.6 billion diners via online reservations around the world. OpenTable is headquartered in San Francisco and has bookable restaurants in more than 20 countries, including Australia, Canada, Germany, Ireland, Japan, Mexico, the Netherlands, Spain, United Kingdom and the United States. Restaurants are available for reservations in Dutch, English, French, German, Italian, Japanese, and Spanish languages.