Geplaatst door Oppo

OPPO investeert meer dan een miljard euro in onderzoek en ontwikkeling in 2019

Rotterdam, 11 december 2018 – Tijdens de ‘2018 OPPO Technology Exhibition’ in Shenzhen heeft OPPO een aantal nieuwe ontwikkelingen aangekondigd. Tony Chen, oprichter en CEO van OPPO, onthulde dat de R&D-uitgaven volgend jaar zullen stijgen tot 1,27 miljard euro – een stijging van 150% ten opzichte van een jaar geleden – en dat het bedrijf de investeringen jaarlijks zal blijven verhogen. Met het verhoogde R&D-kapitaal gaat OPPO zijn toeleveringsketen integreren en voortbouwen op zijn technische expertise om de technologische capaciteiten van het bedrijf te verbeteren. Daarnaast zal OPPO kunstmatige intelligentie (ook wel afgekort tot ‘AI’) toepassen in toekomstige slimme apparaten, zoals smart watches en smart home-technologieën, om aan de vraag van consumenten te kunnen voldoen in de huidige Internet of Things (IoT) samenleving.

Tony Chen, oprichter en CEO van OPPO, geeft een toespraak tijdens de AI-sessie gedurende de 2018 OPPO Technology Exhibition

5G is een trend die OPPO moet omarmen

Als technologiebedrijf richt OPPO zich onophoudelijk op de ontwikkeling van grensverleggende nieuwe technologieën, zoals bijvoorbeeld 5G. “5G is een trend die OPPO moet omarmen. Naast het streven om de eerste fabrikant te worden die 5G smartphones op de markt brengt, zal OPPO’s onderzoek naar toepassingsmogelijkheden van 5G de uiteindelijke waarde hiervan bepalen”, benadrukte Tony Chen. “OPPO zal 5G volledig integreren met applicaties en gebruikersinzichten en continu innoveren om gebruikers revolutionaire, onmisbare, gemakkelijke en probleemloze ervaringen te bieden.”

OPPO heeft zijn 5G-team al in 2015 samengesteld en begon met zijn R&D bij het prille begin van de 5G-standaard. Toen de 5G-standaard in december 2017 werd vastgesteld, investeerde OPPO snel in de ontwikkeling van 5G-producten en nam het in augustus 2018 de leiding in het mogelijk maken van de interoperabiliteit van 5G-signalering en datalinks voor het realiseren van de eerste 5G-smartphoneverbinding afgelopen oktober.

De voordelen van AI in het 5G-tijdperk

OPPO heeft AI-technologieën gebruikt voor een breed scala aan toepassingen, waaronder fotografie, gezichtsherkenning en identificatie van vingerafdrukken, en introduceerde vele innovatieve functies, waaronder een AI-gestuurde beauty-camera, 3D-portretverlichting en intelligente scenarioherkenning. “De voordelen van AI-technologieën zullen pas echt zichtbaar worden in het 5G-tijdperk. Voor OPPO is AI zowel een mogelijkheid als een gedachtegoed, en onze vooruitzichten op de ontwikkeling van AI zijn zeer breed,” zei Chen. Door AI in te zetten om voortdurend van de gewoontes van gebruikers te leren, kunnen OPPO-smartphones proactief betere services en meer persoonlijke ervaringen bieden.

“In de toekomst zullen smartphones intelligente persoonlijke assistenten worden  en dit is iets dat OPPO zeker mogelijk zal maken,” vervolgde Chen. “De smartphone is één van de beste middelen voor AI, maar er is nog steeds veel ruimte voor verbetering. OPPO zal kunstmatige intelligentie actief omarmen en tegelijkertijd focussen op geavanceerde AI-technologieën en -toepassingen.”

Integratie van technologie, kunst en menselijkheid in slimme apparaten en woningen

Ter afsluiting van zijn toespraak benadrukte Tony Chen dat OPPO zich inzet om leider te worden in een tijdperk waarin 5G, AI en IoT breed worden toegepast. “We moeten durven te ontdekken, durven doorbraken te realiseren en durven te innoveren. In de toekomst zal OPPO technologische innovatie volledig integreren met kunst en menselijkheid, slimme apparaten en slimme woningen ontwikkelen met de smartphone als middelpunt, met als onderliggende missie om te blijven voldoen aan de verwachtingen van de consument voor een beter leven.”

OPPO heeft altijd een groot belang gehecht aan R&D in toonaangevende technologieën en heeft een plan gereed voor de toekomst gebaseerd op deze inzichten. De tweedaagse OPPO Technology Exhibition diende als een platform voor interne belanghebbenden om ideeën uit te wisselen, en omvatte vier grote sessies – AI, Big Data, Cloud en IoT & 5G – en twaalf tentoonstellingszones met meer dan tachtig innovatieve projecten. Terwijl OPPO’s huidige R&D-capaciteiten en de toekomstige technologische roadmap werden getoond, bood de tentoonstelling van dit jaar ook de mogelijkheid tot een dialoog tussen experts uit een breed scala van industrieën, wat de deur openzet voor nog meer toekomstige technologische ontwikkelingen.