Geplaatst door Reisburo Disma

Opvakantievanaf met sites voor Weeze, Dusseldorf en Brussel

De drie nieuwe sites zijn zusjes van vier reeds bestaande websites voor vakanties vanaf Eindhoven Airport, Groningen Airport Eelde, Maastricht Aachen Airport en Rotterdam Airport. Vanaf 2005 richt Reisburo Disma zich met deze websites op de groeiende groep vakantiegangers die wil vertrekken vanaf een regionale luchthaven in de buurt en hiermee de nadelen van Schiphol zoals hoge parkeertarieven, files en lange wachttijden, willen vermijden.

Met de nieuwe websites bedient Disma de vakantiegangers die hun heil over de grens zoeken in Duitsland of België. Op Weeze Airport is nu al de helft van het aantal vakantiegangers afkomstig uit Nederland.

Door koppelingen met Zoover (beoordelingen) en Weeronline (weer per locatie tot 15 dagen vooruit) krijgt de bezoeker meer informatie over bestemmingen en accommodaties. Ook is er een koppeling met Google Maps, waardoor bezoekers direct kunnen zien waar een streek of plaats precies ligt. Werner van Disseldorp is directeur van Reisburo Disma: “We zagen natuurlijk al een tijd de behoefte van landgenoten om vlak over de grens te vertrekken. We hebben deze zomer echter eerst de bestaande sites vernieuwd, waarna we voor het huidige boekingsseizoen de nieuwe sites hebben gelanceerd.”

Ook aan de Social Media toepassingen is gedacht. Zo heeft elk van de zeven sites een eigen Twitter account. Klanten kunnen na hun boeking direct hun geboekte reis ‘delen’ met hun vrienden op Hyves door een leuke ‘Gadget’ op hun Hyves te plaatsen. Voor de veiligheid van de gegevens van klanten worden volgende week SSL-certifcaten geactiveerd, naast de reeds extra beveiligde betaalmethoden als iDeal en creditcard via Ogone.

PauwR Internetmarketing verzorgt voor al deze websites zowel de offline marketing als de affiliatemarketing, AdWords campagne, zoekmachineoptimalisatie, linkbuilding en de conversieoptimalisatie. Voor de affiliatemarketing werkt Disma samen met Daisycon, Tradetracker en Cleafs. De websites zijn gebouwd door Pyton, het bedrijf achter de bekende boekingsmodule Waverunner.

Over Opvakantievanaf.nl
De Opvakantievanaf sites zijn een initiatief van Reisburo Disma, een voormalig Reisbureau van het Jaar (2003). De eerste site werd in 2005 gelanceerd. Er zijn zeven Opvakantievanaf sites voor de grootste regionale luchthavens in Nederland en daarbuiten. Dit zijn:

www.opvakantievanafeindhoven.nl
www.opvakantievanafrotterdam.nl