Industry Wire

Geplaatst door Fortress Social Branding

Orangina introduceert brand character als community manager

In de campagne volgen we de belevenissen van Bulby en zijn familie, gebaseerd op flesjes uit de rijke geschiedenis van Orangina. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de Facebook timeline, exclusieve visuals en een interactieve scroll site waarin Bulby als een herkenbaar en vertrouwd element terugkomt. De animatie betrekt fans in de geschiedenis, maar daagt hen ook uit een nieuw hoofdstuk in het Orangina verhaal te ontdekken.

Fortress Social Branding is als creatief social media bureau verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitrollen van de campagne. Yigal Roos, commercial director: “Na een half jaar intensieve monitoring en community management blijkt een visuele benadering veel fans aan te spreken. Deze bevindingen hebben wij meegenomen in de nieuwe strategie van Orangina. Door het iconische Orangina flesje als aanspreekpunt binnen de sociale communicatie te benoemen, willen wij de authentieke kenmerken van het merk benadrukken. Bulby als brand character versterkt de iconiteit van dit legendarische merk. Bovendien kunnen fans op een laagdrempelige manier eigen Bulby content creëren en delen met de community. Bulby is hiermee de ultieme representatie van het Joie de Vivre gevoel.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht