Ordina behaalt status Microsoft Partner Gold Cloud Platform

Ordina heeft onlangs de status verkregen van Microsoft Partner Gold Cloud Platform. Deze Microsoft-accreditatie is een erkenning van Ordina’s kennis en ervaring op het gebied van het bouwen en ontwikkelen van applicaties en toepassingen met behulp van het publieke cloud computingplatform Microsoft Azure en het on-premise platform Windows Azure Pack.

Microsoft Azure is volgens Ordina een excellent platform voor het leveren van cloudoplossingen aan haar klanten. Microsoft Azure biedt een infrastructuur as a service die wordt geschaald en aangepast aan de wisselende behoefte van de klant. Binnen enkele minuten is het bijvoorbeeld mogelijk om nieuwe Windows- en open source virtual machines, databases en webapps in gebruik te nemen. Naast de publieke variant biedt Ordina ook het Windows Azure Pack-platform aan dat bedoeld is voor bedrijven die hun systemen niet in de publieke cloud willen situeren, maar wel de flexibele schaalbaarheid en self-service willen ervaren, waarbij de data van klanten op Nederlandse bodem is opgeslagen. Door de uniformiteit van technologie en de centrale plaats van Active Directory in de autorisatiestructuur van veel organisaties zijn deze omgevingen goed combineerbaar in een hybride cloudoplossing.

Grote voordelen van het Azure-platform zijn de robuustheid, de flexibiliteit en de lagere kosten. Met Azure heeft de klant de garantie dat applicaties en systemen blijven draaien. Daarnaast betaalt de gebruiker alleen voor wat er wordt gebruikt, wat het platform ook zeer geschikt maakt voor ontwikkel- en testomgevingen. En Azure is schaalbaar. Wil een bedrijf snel meer capaciteit, dan kan er op eenvoudige wijze geschaald worden tot welke omvang dan ook.

“De benoeming tot Microsoft Gold Partner Cloud Platform is voor ons een bevestiging van onze kennis en ervaring op het gebied van cloudcomputing”, aldus Rob Sanders, divisiedirecteur Beheer en Outsourcing bij Ordina. “Onze cloudoplossingen zijn een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. We hebben daarom geïnvesteerd in de verdere uitbreiding van onze dienstverlening en kennis op het gebied van cloud. Eén van de grote voordelen van deze Gold-status is de nauwere samenwerking die hierdoor ontstaat met Microsoft. Voor onze klanten betekent deze status dat ze met een ervaren cloudpartner in zee gaan, die bovendien toegang heeft tot alle expertise van Microsoft.”

De Microsoft Gold Partner-status is de hoogste erkenning die Microsoft uitreikt en een wereldwijd kwaliteitskeurmerk. Met het behalen van deze Gold-competentie laat Ordina zien dat ze aan alle strikte eisen voldoet die Microsoft stelt aan dit niveau van certificering. De belangrijkste eisen zijn: het hebben van voldoende gecertificeerde professionals, het overleggen van voldoende door klanten geaccepteerde referenties en voldoende klanttevredenheid gemeten via een onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek.