Industry Wire

Geplaatst door Oxxio

Oxxio wint People’s Voice Webby Award 2018 voor beste chatbot

Oxxio heeft de People’s Voice Webby Award 2018 gewonnen in de categorie Messaging & Bots. Dit is de meest toonaangevende prijs ter wereld op het gebied van digitale innovatie en het publiek heeft Oxxio uitgekozen. Een groot compliment voor de ontwikkelingen in de digitale service van Oxxio. De door Dept ontwikkelde Oxxio App maakt het klanten nog gemakkelijker en sneller door integratie van de slimme chatbot O.

“We mogen dit keer een hele toffe prijs toevoegen aan onze prijzenkast! Een pluim van het publiek is iets om erg trots op te zijn. Het is een bevestiging van de stappen die we hebben gezet richting onze ambitie: de beste digitale dienstverlener zijn”, aldus Freddy Verweij, commercieel manager Oxxio.

“Heel mooi om te zien dat onze chatbot O. deze internationale prijs in de wacht sleept. O. speelt de hoofdrol in onze app. Met de app geven we klanten een plek waar ze hun energiezaken eenvoudig zelf kunnen regelen. Onze bot wordt steeds slimmer en kan steeds complexere gesprekken voeren. Deze prijs laat zien dat we met onze App Only strategie en digitale ontwikkelingen voorop lopen in de markt.”

Digitale service staat voorop
De slimme chatbot energiebuddy O. staat gebruikers van de app 24/7 te woord. Deze digitale medewerker beantwoordt vragen, lost problemen op en geeft handige tips om energie te besparen. En dan op zo’n manier dat het net lijkt alsof je met een echt mens praat. Er is ook genoeg ruimte voor af en toe een grapje.

Klant wil app
Dat klanten de app erg waarderen blijkt uit cijfers. In 2017 waren er 29% meer zelfservice handelingen ten opzichte van 2016. De verwachting is dat dit in 2018 verder toeneemt. Verweij: “Uit onderzoek blijkt dat Oxxio-klanten liever appen dan bellen. Daarom leggen wij de focus op onze app en de beste digitale service. Zo kun je als klant je gegevens zoals je termijnbedrag zelf aanpassen. Je kunt direct je nota inzien na het doorgeven van je meterstanden en een gemiste nota met iDeal betalen. Binnenkort voegen we daar inzicht in je verhuizing aan toe. Daarmee is de app op het gebied van zelfservice zo’n beetje compleet.”

Facts & figures
• 54% van de klanten die een vraag stelt aan chatbot O. voelt zich goed geholpen met het antwoord
• 87% van de klanten geeft positieve feedback over de gesprekken met O.

Over Oxxio
Oxxio is de eerste App Only energieleverancier van Nederland. Energiezaken regel je eenvoudig in de app, waar en wanneer jij dat wilt. Van leuk extraatje in het begin is de Oxxio App anno 2018 uitgegroeid tot het centrale servicepunt. Inmiddels wordt de app 250.000 keer per maand gebruikt en heeft meer dan 50% van alle Oxxio klanten de app geïnstalleerd. De app wordt steeds persoonlijker en relevanter gemaakt met diensten die pro-actief en persoonlijk advies geven over je verbruik. Bijvoorbeeld door Energieslurpers, waarmee je je verbruik per categorie (wassen, koken, verwarmen etc.) kunt zien. De app is ook te gebruiken door niet-klanten van Oxxio.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht