Geplaatst door OYPO

Oypo genomineerd voor Technology Fast50 Award

In 2005 is Oypo opgericht door Koen Lindner en Nic Limper. Zij zijn beiden fotograaf en hebben een technische achtergrond. Inmiddels helpt het bedrijf ruim twaalfduizend fotografen bij het complete verkoopproces van hun foto’s. De klanten van Oypo bieden via hun eigen website in totaal meer dan 25 miljoen foto’s aan. Daarmee is het bedrijf marktleider in de Benelux op het gebied van exploitatie van online fotowinkels.

Koen Lindner, medeoprichter van Oypo: “We hebben in onze eerste vijf jaar weinig aan marketing gedaan. De groei is vooral te danken aan mond-tot-mondreclame. Door te luisteren naar de wensen van onze fotografen en steeds op hun wensen in te spelen, bieden we een flexibele dienst. Ons serverpark is hard gegroeid, maar minstens zo belangrijk is het contact met onze klanten, professionele fotografen. Drie van de vijf medewerkers houden zich uitsluitend bezig met het ondersteunen en adviseren van fotografen.” Behalve in standplaats Eindhoven is Oypo ook actief in België en Duitsland. Er zijn plannen voor verdere uitbreiding binnen Europa.

Deloitte stelt strenge eisen aan bedrijven om in aanmerking te komen voor een positie in de Technology Fast50. Het hoofdkantoor moet in de Benelux staan, het bedrijf moet langer dan vijf jaar bestaan en bovendien een eigen technologie hebben ontwikkeld.
De uiteindelijke ranglijst wordt op 13 oktober door Deloitte bekendgemaakt tijdens een speciale ceremonie.
De complete lijst genomineerden voor de Technology Fast50 is te vinden op www.fast50.nl.